Blar i Institutt for fysikk på tidsskrift "UNIPED"
Viser treff 1-4 av 4
-
Gender Differences in Norwegian Engineering Students’ Understanding of Newtonian Mechanics
(Peer reviewed; Journal article, 2020)An investigation of the gender gap in engineering students’ understanding of Newtonian physics has been done. The results indicate a noticeable gender gap, in addition to an effect due to differences in preparation, i.e. ... -
Kombinert summativ og formativ vurdering i matematikk
(Peer reviewed; Journal article, 2015)Artikkelen framlegger resultater fra et undervisningsopplegg i matematikk for 1. års ingeniørstudenter ved HiST høsten 2013, hvor korte, digitale flervalgstester inngikk som en del av den summative vurderingen i matematikkfaget. ... -
Projektbaserad labundervisning inom grundläggande fysik för civilingenjörsstudenter
(Peer reviewed; Journal article, 2015)Vi presenterar resultat från en pågående omläggning av laborationerna i fysik för civilingenjörsstudenter till en projektbaserad arbetsform baserad på enkla försök med tydliga ingenjörsbetonade uppgifter. Studenternas svar ... -
A qualitative study on how to scaffold for collaborative learning in an innovative learning area, a student perspective
(Journal article; Peer reviewed, 2022)