dc.contributor.author | Rosenvinge, Elisabeth | |
dc.contributor.author | Haugen, Kristin | |
dc.contributor.author | Nordhagen, Siv Sønsteby | |
dc.contributor.author | Arvidsson, Barbro | |
dc.date.accessioned | 2010-06-15T11:20:01Z | |
dc.date.available | 2010-06-15T11:20:01Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 1890‐520X | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144270 | |
dc.description.abstract | Prosjektet er gjennomført som et samarbeidsprosjekt mellom Gjøvik kommune VO Helse og Omsorg og Høgskolen i Gjøvik, Seksjon for sykepleie. Haugtun omsorgssenter, Undervisningssykehjemmet i Oppland har hatt det organisatoriske ansvaret, samt prosjektledelsen. Prosjektet er i stor grad finansiert via praksismidler tildelt av Høgskolen i Gjøvik. Undervisningssykehjemmet i Oppland har i tilegg bidratt økonomisk. Begge parter har også bidratt med personellressurser.
I skoleåret 2007/ 2008 ble det gjennomført et samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Gjøvik seksjon sykepleie og Haugtun sykehjem. En ny veiledningsmodell (SVIP-modellen) for sykepleierstudenter med sykehjem som praksisarena ble innført. Hovedfokus for dette prosjektet har bestått i å spre SVIP-modellen til resterende sykehjem i Gjøvik kommune.
Evaluering av prosjektet er gjennomført ved hjelp av to fokusgruppeintervju av avdelingsledere i de aktuelle sykehjemmene og leder for seksjon sykehjem, spørreskjema til daglige sykepleieveiledere og studentene i praksis, samt prosjektleders notater og erfaringer fra prosjektperioden. Etter endt prosjektperiode er tilrådningen at den SVIP-modellen blir en varig løsning for sykepleierstudenter i sykehjemspraksis i Gjøvik kommune. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Høgskolen i Gjøviks rapportserie;2010:08 | |
dc.subject | veiledningsmodell | en_US |
dc.subject | SVIP-modell | en_US |
dc.subject | sykepleierstudenter | en_US |
dc.title | Videreføring av SVIP-modellen i sykehjem i Gjøvik kommune | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Health service and health administration research: 806 | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.source.pagenumber | 28 | en_US |