dc.contributor.author | Øfsti, Hans Jørgen | |
dc.date.accessioned | 2008-08-28T07:40:44Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.issn | 0806-3176 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/144256 | |
dc.description.abstract | Bakgrunn for dette FoU-arbeidet er en presentasjon av elektronisk pleieplan i 1998 ved HiG,
fra Lillehammer kommune. Prosjektleder utfordret høgskolen, avd. for sykepleierutdanning
(nå avdeling for helsefag) på hva vi hadde tenkt å gjøre i forhold til studentene og elektronisk
pasientjournal. Vi hadde ikke tenkt i noe i forhold til ny teknologi og hvordan det ville
påvirke undervisningen i pleieplaner. Men en gruppe lærere begynte å snakke om dette og
søkte FoU-midler ved Høgskolen. Det er også forsøkt å få midler fra Fylkeslegen i Oppland
og fra Statens Helsetilsyn.
Som lærer for studenter i 1.studieenhet var jeg mest opptatt av ”sykepleieplan” på papir og
data, da det er det studentene skal beherske i sin praksis på sykehjem og i hjemmesykepleien.
Arbeidstittelen ble derfor; Sykepleie/ data. Pleieplan er en del av det som fremover vil være
Elektronisk pasientjournal, som omfatter en sykepleieplan, men også den ”gamle”
legejournal, laboratoriesvar, røntgenbilder m.m.(KITH,1999) I rapporten velger jeg likevel å
bruke benevnelsen pleieplan for enkelhets skyld. I første del av prosjektet er det pleieplan for
pasienter i sykehjem og hjemmesykepleie som har vært fokus. | en |
dc.format.extent | 69829 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.relation.ispartofseries | Høgskolen i Gjøviks rapportserie | en |
dc.relation.ispartofseries | 2001:9 | en |
dc.subject | sykepleie | en |
dc.subject | sykepleiedokumentasjon | en |
dc.subject | pleieplan | en |
dc.title | Prosjekt sykepleiedokumentasjon : en beskrivende studie av papirbasert og elektronisk sykepleiedokumentasjon i praksisfelt for sykepleiestudenter ved Høgskolen i Gjøvik | en |
dc.type | Research report | en |
dc.subject.nsi | VDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808 | en |