Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorde Groot, Pieta J. A.
dc.date.accessioned2011-01-25T12:47:28Z
dc.date.available2011-01-25T12:47:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1890 -5196
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144167
dc.description.abstractDette har vært et fagutviklingssamarbeid med hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøvik for å få et tettere samarbeid mellom praksisfeltet og utdanningsinstitusjonen. Hensikten var at det skulle bidra til bedre kvalitet i sykepleietjenesten i studentveiledning. For å få struktur på arbeidet har ”Clincal Scholarship” blitt brukt som modell for faglig og personlig utvikling. Det har vist seg under hele prosessen at et ønske om å delta i fagutvikling er stor hos de ansatte, men at hjemmetjenesten viste seg å ha et meget sårbart område. I tiden fra august 2004 til desember 2006 er det forsøkt å gjennomføre fagutvikling. Flere ønsker er oppfylt eller satt i system. Det har aldri manglet på hverken visjoner og entusiasme, men omfang av andre arbeidsoppgaver har gjort at fagutvikling og faglig oppdatering ikke kunne prioriteres. Årsakene er flere. Ved sykdom, flytting eller ombygging, er det ikke ressurser nok til fagutvikling ved siden av den daglige drift. Dessuten er bruk av data blitt en del av arbeidet og opplæring må gjennomføres. Marginene blir derfor små for personalet i den kommunale helsetjeneste. De prioriterer så godt de kan og det er imponerende å se hva de får til med knappe ressurser.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Gjøviks notatserien;2010:02
dc.titleFagutviklingsprosjekt mellom hjemmetjenesten i Hedalen og Høgskolen i Gjøviken_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808en_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.source.pagenumber32 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel