Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØvern, Karen Marie
dc.date.accessioned2013-05-08T11:34:44Z
dc.date.available2013-05-08T11:34:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationØvern, K. M. (2013) Informasjonsferdigheter i høyere utdanning: erfaringer fra forsøk med integrerte kurs. In: Uniped [online]. 36(1), p. 73-87. URL: http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i1.20953 (08.05.2013)no_NO
dc.identifier.issn1893-8981no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142475
dc.descriptionThis is an Open Access article. This is the publisher’s PDF originally published in UNIPED: http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i1.20953no_NO
dc.description.abstractNORSK: Artikkelen tar for seg utfordringer og tiltak for mer effektiv undervisning i informasjonsferdigheter, og bygger på erfaringer fra arbeid ved Høgskolen i Gjøvik. Resultater fra dette arbeidet kan tyde på at informasjonsferdigheter bør læres i den faglige konteksten, og at studentene er mer engasjerte og motiverte for å lære seg disse ferdighetene dersom undervisningen kommer til rett tid. Samarbeidet mellom lærere og bibliotekarer er avgjørende i dette arbeidet. Det var en begrenset gruppe med svært få studenter, og et lignende eksperiment med en større gruppe studenter vil være nødvendig for å kunne måle den kvantitative læringseffekten av integrerte kurs.no_NO
dc.description.abstractENGELSK: This article examines the challenges and measures for more effective teaching of information skills, and is based on experience from working at Gjøvik University College. Results from this work indicate that information skills should be taught in the academic context, and that students are more engaged and motivated to learn these skills if the instruction comes at the right time. The collaboration between teachers and librarians are essential in this setting. The experiment was done on a limited group of very few students, and a similar experiment with larger group of students would be required to measure the quantitative learning effect of integrated courses.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectundervisningno_NO
dc.subjectinformasjonsferdigheterno_NO
dc.subjecthøyere utdanningno_NO
dc.titleInformasjonsferdigheter i høyere utdanning: erfaringer fra forsøk med integrerte kursno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Library and information science: 320no_NO
dc.source.pagenumber73-87no_NO
dc.source.volume36no_NO
dc.source.journalUnipedno_NO
dc.source.issue1no_NO
dc.identifier.doi10.3402/uniped.v36i1.20953


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel