• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • View Item
  •   Home
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • NTNU Universitetsbiblioteket
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Informasjonsferdigheter i høyere utdanning: erfaringer fra forsøk med integrerte kurs

Øvern, Karen Marie
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
View/Open
K.M.Overn_Uniped_2013.pdf (208.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/142475
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • NTNU Universitetsbiblioteket [114]
Original version
Øvern, K. M. (2013) Informasjonsferdigheter i høyere utdanning: erfaringer fra forsøk med integrerte kurs. In: Uniped [online]. 36(1), p. 73-87. URL: http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i1.20953 (08.05.2013)   10.3402/uniped.v36i1.20953
Abstract
NORSK: Artikkelen tar for seg utfordringer og tiltak for mer effektiv undervisning i informasjonsferdigheter, og bygger på erfaringer fra arbeid ved Høgskolen i Gjøvik.

Resultater fra dette arbeidet kan tyde på at informasjonsferdigheter bør læres i den faglige konteksten, og at studentene er mer engasjerte og motiverte for å lære seg disse ferdighetene dersom undervisningen kommer til rett tid. Samarbeidet mellom lærere og bibliotekarer er avgjørende i dette arbeidet. Det var en begrenset gruppe med svært få studenter, og et lignende eksperiment med en større gruppe studenter vil være nødvendig for å kunne måle den kvantitative læringseffekten av integrerte kurs.
 
ENGELSK: This article examines the challenges and measures for more effective teaching of information skills, and is based on experience from working at Gjøvik University College.

Results from this work indicate that information skills should be taught in the academic context, and that students are more engaged and motivated to learn these skills if the instruction comes at the right time. The collaboration between teachers and librarians are essential in this setting. The experiment was done on a limited group of very few students, and a similar experiment with larger group of students would be required to measure the quantitative learning effect of integrated courses.
 
Description
This is an Open Access article. This is the publisher’s PDF originally published in UNIPED: http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i1.20953
Journal
Uniped

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit