• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing by Author 
  •   Home
  • Browsing by Author
  •   Home
  • Browsing by Author
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing NTNU Open by Author "Valenta, Anita"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-12 of 12

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Bevisrelaterte kompetanser i læreplanen LK20 for matematikk i grunnskolen 

      Valenta, Anita; Enge, Ole (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Forskere innen matematikkdidaktikk er tydelige på at økt vektlegging av arbeid med bevis allerede i grunnskolen støtter elevers meningsskaping i matematikk og danner grunnlag for utvikling av dyp forståelse for begreper ...
    • Constraints to a justification of commutativity of multiplication 

      Strømskag, Heidi; Valenta, Anita (Chapter, 2017)
      In this paper we investigate a pre-service teacher’s whole-class discussion at Grade 6, where she attempts to justify the general claim that multiplication is commutative in ℕ. Our analysis points at two conditions that ...
    • Elevers arbeid med resonnering og bevis - En kvalitativ studie av hva som kjennetegner to elevgrupper på tredjetrinn sitt arbeid med resonnering og bevis 

      Rasch, Ingeborg Broback (Master thesis, 2018)
    • Felles faglig planlegging for god matematikkundervisning 

      Rø, Kirsti; Valenta, Anita; Langfeldt, Marit Buset; Ødegaard, Reidun Persdatter (Journal article; Peer reviewed, 2019)
    • Gjennomgang av emneplanene i videreutdanningstilbud i matematikk i strategien «kompetanse for kvalitet» for studieåret 2017-2018 

      Valenta, Anita (Research report, 2017)
    • Good mathematics teaching as constructed in Norwegian teachers’ discourses 

      Fauskanger, Janne; Mosvold, Reidar; Valenta, Anita; Bjuland, Raymond (Chapter, 2018)
      This paper explores the notion of good mathematics teaching as constructed in the discourses of practicing Norwegian mathematics teachers. Analyses of data from group interviews show that the teachers tend to conceptualize ...
    • Initial participation in a reasoning-and-proving discourse in elementary school teacher education 

      Arnesen, Kristin Krogh; Enge, Ole; Rø, Kirsti; Valenta, Anita (Chapter, 2019)
      Based on a commognitive framework, we analyse the reasoning-and-proving processes of two teachers, and we identify the actions and routines that are visible when working on a given task. The data consist of video recordings ...
    • «Jeg føler meg nesten litt god»: En kvalitativ kasusstudie av faktorer som kan ha betydning for en elevs holdning til matematikk 

      Elvemo, Yngvild; Kolstad, Morten Nuland (Master thesis, 2014)
      Denne masteroppgaven er en presentasjon av en kvalitativ kasusstudie med temaet holdninger til matematikk. Studien er gjennomført ved å intervjue en elev på niende trinn, hans to matematikklærere og moren hans. I tillegg ...
    • Lesson Plays as a Mirror on Prospective Teachers' Professional Knowledge for Mathematics Teaching 

      Dahl, Heidi; Enge, Ole; Hansen, Torkel Haugan; Valenta, Anita (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      In this study, we analyse 23 prospective teachers’ lesson plans for short whole-class mathematics discussions held with students at a middle school. The plans are in the form of "lesson plays", where an imagined discussion ...
    • Matematikk er ikke bare tall. 

      Normann, Anita (Master thesis, 2019)
      Sammendrag Matematikk er ikke bare tall. En kvalitativ studie om elevers arbeid med representasjonsformer. Hva kjennetegner arbeid med tekstoppgaver hos elever på småtrinnet og hvilke utfordringer kan oppstå når de ...
    • Narratives constructed in the discourse on early fractions 

      Enge, Ole; Valenta, Anita (Chapter, 2018)
    • Rehearsals in work with in-service mathematics teachers 

      Valenta, Anita; Wæge, Kjersti (Chapter, 2017)
      An approach that has shown to give pre-service teachers rich opportunities for learning to teach mathematics is through a cycle of enactment and investigation. An important part of the cycle is rehearsal where novices ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit