Blar i NTNU Open på forfatter "Tislevoll, Snefrid"
-
Arbeid med elever med matematikkangst på barnetrinnet
Vasseljen, Tiril Gravanes (Master thesis, 2016) -
De stille stemmene
Støver, Kristin (Master thesis, 2016)Denne kvalitative studien har fokus på hvordan unge innagerende mennesker opplever sin atferd og livssituasjon. Formålet med studien er å få frem de stille stemmene, og se hvilke tanker, opplevelser og meninger de har om ... -
"Den her skolen har bare fått det til" : en kvalitativ intervjustudie av hva tre tidligere elever opplevde ved den alternative skolen
Moe, Bjørn Gunnar (Master thesis, 2015)Denne kvalitative studien handler om tre tidligere elever ved en alternativ skole. Formålet med denne undersøkelsen er å få frem tankene, refleksjonene og erfaringene om hvordan det var for disse tre unge voksne å gå på ... -
”Det fleirkulturelle samfunnet, det trur eg me byrjar å sjå no”: Ei kvalitativ intervjustudie av fleirkulturell praksis i Pedagogisk-psykologisk teneste
Hildal, Wenche (Master thesis, 2014)Intensjonen med denne studia var å undersøke fleirkulturelt arbeid gjennom tilsette i PP-tenesta sine opplevingar og vurderingar av sin fleirkulturelle praksis. PP-tenesta er ei teneste heimla i opplæringslovas § 5-6 som ... -
Det relasjonelle arbeidet i rollen som kontaktlærer: En god relasjon må du ha
Vang, Tonje Elise Skjærvik (Master thesis, 2013)Formålet med denne studien var å redegjøre for hvordan en kontaktlærer arbeidet for å kunne ha en god relasjon til elevene i kontaktgruppen sin. Bakgrunn for dette temaet var min interesse for relasjoner og forskning som ... -
En elev med autisme sin forutsigbare skolehverdag? : en mikroetnografisk studie av en elev med autisme sin hverdag i skolen
Opdal, Katrine Frugård (Master thesis, 2016) -
Frafall i videreående skole
Vassnes, Silvia (Master thesis, 2014)Temaet for denne masteroppgaven er frafall i videregående opplæring. Dette er et aktuelt tema, da kun 69% av de som går studieforberedende utdanningsprogram og 55% av de som går yrkesfaglig utdanningsprogram fullfører ... -
Praksisskolerektor som lærerutdanner: En studie av mellomrom:Triadiske samtaler som utgangspunkt for reflekterende empirisk forskning
Tislevoll, Snefrid (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:167, Doctoral thesis, 2010) -
"Vi tenker jo at SOL er et tiltak i seg selv vi da..." : en kvalitativ studie som undersøker hva lærere vektlegger i leseundervisningen
Wanderås, Marie (Master thesis, 2015)Denne studien har til hensikt å belyse hva fem lærere som har deltatt på kurs i observasjonsverktøyet systematisk observasjon av lesing (SOL) vektlegger i leseundervisningen. Studiens problemstilling har vært: «Hva ...