Browsing NTNU Open by Author "Sanne, Anders"
Now showing items 1-7 of 7
-
Conditions for the Active Involvement of Teachers in a Design-Based Research Project
Bungum, Berit; Sanne, Anders (Peer reviewed; Journal article, 2021)Design-based research (DBR) develops solutions in combination with research and has gained increasing popularity in educational research. This research approach involves close collaboration between researchers and ... -
Flexibility and cooperation: Virtual learning environments in online undergraduate mathematics
Misfeldt, Morten; Sanne, Anders (Chapter, 2007)In this paper we investigate the learning environment in the online undergraduate mathematics initiative DELTA. We find that the students work alone and that their most important learning relation is to the teacher. The ... -
Programmeringsinnhold i lærebøker
Engen, Håvar (Master thesis, 2022)Programmering ble fra og med skoleåret 20/21 innført som en del av matematikkfaget gjennom fagfornyelsen. Denne studien har undersøkt programmeringsinnholdet i norske lærebøker i matematikk på mellomtrinnet. Hensikten har ... -
Programmeringsoppgaver i lærebøker i matematikk
Sevildal, Tuva Liisa Jacobsen (Master thesis, 2023)Denne masterstudien har undersøkt programmeringsoppgavene i trykte lærebøker i faget matematikk 1T. Formålet med masteroppgaven er å vurdere hvilke muligheter elevene får til å arbeide med algoritmisk tenkning, problemløsning ... -
Teknologi og programmering for alle - En faggjennomgang med forslag til endringer i grunnopplæringen - august 2016
Sanne, Anders; Berge, Ola; Bungum, Berit; Jørgensen, Eva Celine; Kluge, Anders; Kristensen, Tor Espen; Mørken, Knut Martin; Svorkmo, Anne-Gunn; Voll, Liv Oddrun (Research report, 2016) -
Tyrannen – et eventyr
Amdal, Arne Kristian; Sanne, Anders; Våge, Jostein (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Videreutvikling av nasjonale IKT-baserte etter- og videreutdanningstilbud i matematikk
Nygaard, Olav; Alseth, Bjørnar; Rønning, Frode; Sanne, Anders; Johnsbråten, Håvard (Research report, 2006)