Browsing NTNU Open by Author "Rønning, Wenche M"
Now showing items 1-5 of 5
-
Akademia som læringsarena– utfordringer og mestring: En studie av voksne, fleksible studenters bruk av læringsstrategier og tilnærminger til læring i høyere utdanning
Rønning, Wenche M (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:40, Doctoral thesis, 2009) -
Digitalt medborgerskap. Seniorers erfaringer med arenaer for læring av digital teknologi
Rønning, Wenche M; Sølvberg, Astrid Margrethe (Peer reviewed; Journal article, 2020)Manglende digital kompetanse blant eldre kan hindre fullverdig deltakelse i dagens digitale samfunn. Utfordringer knyttet til mulig digital ekskludering gjør at det er behov for å vite mer om denne gruppens erfaringer med ... -
Older Adults´Coping with the Digital Everyday Life
Rønning, Wenche M; Sølvberg, Astrid Margrethe (Journal article; Peer reviewed, 2017)This study was motivated by a concern for how older adults adjust to their digital everyday life. Theories of motivation and self-efficacy are applied in order to understand how older adults master and adjust to the rapid ... -
Studieveiledning i høyere utdanning -en kompleks og utfordrende oppgave
Landrø, Kristin; Rønning, Wenche M (Journal article; Peer reviewed, 2018)Denne studien undersøkte forholdet mellom studieveilederes oppfatning av sin egen kompetanse, og studentenes opplevelse av veiledningen de har fått. Studien ble gjennomført i 2015 ved et norsk universitet, og besto av ... -
The Curse of Dropout From Distance Education - what is it about? A study of Motives and Mastery among Distance Education Students in Norway
Rønning, Wenche M (Journal article; Peer reviewed, 2017)This Norwegian study was carried out to investigate motivation and mastery among distance students. The dropout rate from distance studies is high, and the intention was to find out whether these factors might contribute ...