Blar i NTNU Open på forfatter "Ofte, Ingunn"
-
Adapted Education in the EFL Classroom: Reviewing Textbook Activities Through Bloom's Revised Taxonomy
Viktoria Holmberg (Bachelor thesis, 2019)In the Norwegian Education Act, it is stated that “education shall be adapted to the pupils’ abilities and assumptions” (Opplæringsloven, 1998, § 1-3, my translation). Håstein & Werner (2014) claim that the actual subject ... -
«Alt er jo digitalisert i dag uansett»
Flå, Emilie Sæther (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven er en kvalitativ studie som prøver å finne svar på problemstillingen: Hvordan opplever lærere digitalisering av klasserommet på ungdomsskolen? For å finne svar på problemstillingen, har det blitt foretatt ... -
Arbeid med argumenterende tekst på 3.trinn. En delstudie fra prosjektet Innføring av sjangerpedagogikk i tre trondheimsskoler.
Larsen, Ann Sylvi; Brujordet, Marit Opland; Ofte, Ingunn; Torvatn, Anne Charlotte (Journal article; Peer reviewed, 2018)Temaet for denne artikkelen er skriveopplæring i grunnskolens barnetrinn. Artikkelen studerer en skriveprosess over to uker i sjangeren argumenterende tekst i en tredjeklasse hvor læreren kurses i den australske sjanger ... -
Collective meaning-making in collegial conversations: teacher educators’ talk about students’ academic writing
Ofte, Ingunn (Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Dynamic assessment in university-level CLIL: Forging mature L2 writers through mediation
Krulatz, Anna; Neokleous, Georgios; Ofte, Ingunn (Journal article; Peer reviewed, 2020)This paper describes a case study that examined implementation of dynamic assessment (DA) of L2 academic writing in a university level content and language integrated learning (CLIL) class taught in English. One teacher ... -
English academic writing proficiency in higher education: Facilitating the transition from metalinguistic awareness to metalinguistic competence
Ofte, Ingunn (Journal article; Peer reviewed, 2014)Students entering higher education are expected to develop into proficient academic writers in the course of their studies. The article focuses on metalinguistic awareness in the development of English (L2) academic writing ... -
Exploring in-class writing activities in teacher education: A study of perspectives on writing in literacy events.
Ofte, Ingunn; Solli, Kristin (Peer reviewed; Journal article, 2024)Writing is a central yet under-researched activity in teacher education classrooms. In this study, we explore in-class writing activities used by a multidisciplinary group of teacher educators at one teacher education ... -
Hva skjer når språket ikke strekker til?
Sundberg, Elisabet Barstad (Bachelor thesis, 2019)I følge opplæringsloven har alle elever rett på en opplæring som tilpasses den enkelte elevs evner og forutsetninger. Målet med denne studien har vært å undersøke hvilke erfaringer lærere har med å tilpasse undervisningen ... -
Hvordan kan læreren legge til rette for elevens læring ved hjelp av tilrettelagt opplæring
Rødsdalen, Renate (Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven tar for seg tilrettelagt opplæring med fokus på engelskfaget. Det har blitt forsket en god del på tilrettelagt opplæring. Det har derimot ikke blitt forsket så mye på tilrettelagt opplæring i ... -
In-service teacher attitudes toward the use of the mother tongue in Norwegian EFL classrooms
Neokleous, Georgios; Ofte, Ingunn (Peer reviewed; Journal article, 2020)Because of the lack of research on the use of the mother tongue (MT) in the English as a foreign language (EFL) classroom in European contexts, and because the topic is rarely discussed in teacher training programs, teachers ... -
Inkludering og anerkjenning av minoritetsspråklege elevar i eit klasserom
van der Molen, Bente (Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgåva handlar om inkludering av minoritetsspråklege og korleis ein som lærar kan legge til rette for elevmangfaldet i eit klasserom slik at alle minoritetsspråklege elevar vert inkludert og anerkjend. ... -
Motivasjon i engelskfaget: Er læreboka ei hindring?
Einum, Elise Kristiane Mahle (Bachelor thesis, 2019)Det er høg bruk og tillit til læreboka av norske lærarar i engelskundervisninga. Ein kan hevde at læreboka blir for hyppig nytta i engelskundervisninga, og at det kan vere uheldig, da elevane sin motivasjon til å lære ... -
Peer response in language teacher training: Students’ pedagogic approaches and positioning.
Ofte, Ingunn; Duggan, Jennifer (Peer reviewed; Journal article, 2020)Although peer response is increasingly used in English as a foreign language (EFL) courses within European higher education (HE), very little research has been carried out to explore its efficacy within specific sociocultural ... -
Planning and conducting writing instruction in EFL primary classroom.
Søfteland, Hanne Birgithe (Master thesis, 2024)Å kunne kommunisere på et fremmedspråk innebærer både muntlig og skriftlig kommunikasjon. Når man lærer et nytt språk, ligger hovedfokuset vanligvis på de muntlige ferdighetene. Likevel, i LK20, etter syvende trinn, er mer ... -
Pre-Service Teachers' views on the use of computer games in the EFL classroom
Aune, Maren (Bachelor thesis, 2019)According to Gee (2007) “Video games have…a great deal to teach us about how reading works when people actually understand what they are reading” (p.96), while Gozcu and Caganaga (2016) claim that games “reduce anxiety, ... -
Psykisk helse i skolen: arbeid for fremtiden
Ofstad, Cecilie (Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven utforskes temaet psykisk helse i skolen. Ved hjelp av kvalitativ dokumentanalyse har jeg undersøkt hvor stor plass tematikken får i læreplaner, stortingsmeldinger og læreverk i naturfag. Motivasjonen har ... -
Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av skriveoppgaver i lærerutdanninga
Ofte, Ingunn; Otnes, Hildegunn (Journal article; Peer reviewed, 2021) -
Visual representations of indienous cultures and how they promote intercultural competence
Aasly, Anna (Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven analyserer hvordan minoriteter fremstilles visuelt i fire engelske lærebøker for den norske barneskolen og i hvilken grad de fremmer elevenes interkulturelle kompetanse. Analysen er gjennomført ved å ... -
Working with student writing: A qualitative study of teacher educators’ literacy practices
Ofte, Ingunn (Doctoral theses at NTNU;2023:141, Doctoral thesis, 2023)Norsk sammendrag Lærerutdanneres literacypraksiser i arbeid med studenters skriving I løpet av utdanninga si skal lærerstudenter mestre de akademiske sjangrene som er karakteristiske for skriving i høyere utdanning. ...