Blar i NTNU Open på forfatter "Borgersen, Terje"
-
Den elektroniske filmplakaten - En studie i digital fremstilling av filmplakater i Norge i tidsrommet 2008-2017
Høkaas, Christian (Master thesis, 2018) -
Embodying resistance : a discourse analytical study of the selfie as political tool within the fourth wave of feminism
Barbala, Astri Moksnes (Master thesis, 2017)This Master’s thesis is exploring whether the selfie can be utilised as a political tool in order to challenge the stereotypical ideas of femininity and female beauty that currently dominate the visual social media landscape. ... -
Hvem er Edvard Munch i kunst og Kultur?
Borgersen, Terje (Journal article; Peer reviewed, 2011)At bidragene i Kunst og Kultur om Edvard Munchs bildekunst, liv og virke her hjemme og i utlandet er omfattende, skulle ikke overraske noen av tidsskriftets lesere. Foruten gjengivelser av ere titalls Munch-arbeider, ... -
Neutrale Schweiz?: En analyse av politiske plakater i en kulturell kontekst
Etter, Solveig (Master thesis, 2013) -
Norske partilederes visuelle selvfremstilling på Facebook : en medieanalyse av partiledernes bildeinnlegg og imagebygging på Facebook
Hesimark, Henni-Karine (Master thesis, 2017)Sosiale medier har blitt en integrert del av hverdagen til de fleste av oss. På grunn av Face-books høye brukertall har politikerne sett gevinsten av å være der velgerne deres oppholder seg. Siv Jensen opprettet som første ... -
OM SJANGERESTETIKKEN OG NARRATIVITETEN TIL DEN NORSKE KINOPLAKATEN - FRÅ 1985-1989 OG 2005-2009
Ness, Asbjørn (Master thesis, 2010) -
Portraying women and femininity : a case-study analysis of the Norwegian women’s magazine Stella
Goff, Lacie Maura (Master thesis, 2017)Women’s magazines are often filled with beauty tips, romantic advice, and weight-loss tricks to look better in a bikini. This stereotypical women’s magazine rhetoric is familiar, but what does all of this mean in terms of ...