Blar i NTNU Open på forfatter "Eik-Nes, Nancy Lea"
-
Den multimodale avisreportasjen: Et studie av samspillet mellom tekst, bilde og andre visuelle modaliteter
Carlsen, Eli Maritha Kåsa (Master thesis, 2011) -
Emerging disciplinary voices: Bachelor students' use of sources - between knowledge telling og knowledge transforming
Stock, Ingrid; Karsten, Andrea; Eik-Nes, Nancy Lea (Peer reviewed; Journal article, 2023)Selv om referanser er sentralt i akademisk skriving, sliter mange studenter med å bruke kilder. En av årsakene til dette kan være spenningen mange studenter opplever: på den ene siden blir de bedt om å bruke kilder (dvs. ... -
Faglig stemme i akademisk skriving: En kvalitativ undersøkelse av skrivehandlinger og kildebruk i bacheloroppgaver
Stock, Ingrid (Doctoral theses at NTNU;2019:289, Doctoral thesis, 2019)Sammendrag av avhandlingen Studenters studiehverdag er preget av mye skriving, og i mange fag er det å lykkes med skriving nesten ensbetydende med å lykkes i høyere utdanning. I løpet av studietiden har de fleste studenter ... -
Klinisk bevist, dokumentert effekt - En analyse av vitenskapelighet og faglig ekspertise i norsk reklame
Rønning, Eli Skaug (Master thesis, 2017)This master thesis investigates how representations of science and professional expertise are manifested in advertisements for health, beauty and wellness products, and which ways science and professional expertise are ... -
Makt til å posisjonere: Kristisk diskursanalyse av et internskriv
Krogstad, Alina (Master thesis, 2011) -
Masterstudenten i spenningsfeltet mellom etablerte konvensjoner og utvikling av egen faglig stemme
Stock, Ingrid (Master thesis, 2010) -
Se og høre, forstå og gjøre: Dialog mellom tre fra personalet og to brukere med utviklingshemning
Jørgensen, Inger-Marie Ulla (Master thesis, 2013) -
Voice features in academic texts – A review of empirical studies
Stock, Ingrid; Eik-Nes, Nancy Lea (Journal article; Peer reviewed, 2016)The term voice is frequently used in current writing research. This review gives an overview of empirical studies which aimed to identify voice features in academic texts written by students and/or professional writers. ...