Now showing items 41-60 of 61

    • ProtoMODL: En hybrid notasjon for å beskrive interaksjon i grafiske brukergrensesnitt 

      Bråten, Anders Eivind (Master thesis, 2006)
      Innenfor tradisjonell systemutvikling, der hovedfokuset har ligget på systemenes funksjonalitet, har UML og andre modellbaserte utviklingsmetoder hatt stor suksess. Til tross for mye forskning de siste to tiårene, har slike ...
    • ProtoMODL: En hybrid notasjon for å beskrive interaksjon i grafiske brukergrensesnitt 

      Bråten, Anders Eivind (Master thesis, 2006)
      Innenfor tradisjonell systemutvikling, der hovedfokuset har ligget på systemenes funksjonalitet, har UML og andre modellbaserte utviklingsmetoder hatt stor suksess. Til tross for mye forskning de siste to tiårene, har slike ...
    • RealCoins: A Case Study of Enhanced Model Driven Development for Pervasive Games 

      Guo, Hong; Trætteberg, Hallvard; Wang, Alf Inge; Gao, Shang; Jaccheri, Maria Letizia (Journal article; Peer reviewed, 2015)
      Model Driven Development (MDD) and Domain Specific Modeling (DSM) have been widely used in information system domains and achieved success in many open or in-house scenarios. But its application in the game domain is seldom ...
    • sb4e: an open source integration of the Scene Builder GUI editor into the Eclipse IDE 

      Ask, Tobias (Master thesis, 2019)
      Jeg presenterer design, implementasjon og evaluering av et programvareutviklingsverktøy med åpen kildekode for å lage Java-applikasjoner med grafiske brukergrensesnitt med JavaFX-rammeverket. Verktøyet er en integrasjon ...
    • Spatio-Temporal Databases for Indoor Positioning Systems 

      Mirzaei, Reza Shanbehbazari (Master thesis, 2005)
      We have discussed two related topics in this thesis: the design of location models and spatio-temporal databases for indoor positioning systems. We conclude our work with a short recapitulation of the main issues presented ...
    • Spillifisering for å stimulere utvikling av praktiske ferdigheter i Eclipse 

      Stenmark, Espen Selquist (Master thesis, 2015)
      I denne oppgaven er det blitt sett på om spillifisering er en teknikk som kan brukes for å stimulere utviklingen av praktiske ferdigheter til studenter i et utviklingsverktøy. Spillifisering er et populært tema som går ut ...
    • Study Behavior in Computing Education—A Systematic Literature Review 

      Lorås, Madeleine; Sindre, Guttorm; Trætteberg, Hallvard; Aalberg, Trond (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      As the field of computing education grows and matures, it has become essential to unite computing education and higher education research. Educational research has highlighted that how students study is crucial to their ...
    • Supporting and Improving the Extensibility of the "Odin" system 

      Hunderi, Anders Rantala (Master thesis, 2022)
      Som en del av en masteroppgave i 2021 ble “Odin” systemet utviklet for å hjelpe fagstab ved NTNU administrere og synkronisere student-grupper på tvers av den digitale læringsplattformen Blackboard og kildekodehåndterings-tjenesten ...
    • Supporting learning by means of learning analytics 

      Karlsen, Herman Myrbråten (Master thesis, 2018)
      In the Object-Oriented Programming course (TDT4100) at NTNU, a lot of data is being collected about how the students work on programming assignments. The data is collected through a Learning analytics extension for the ...
    • System for gamification of lab work in TDT4100 

      Moe, Marius Oscar (Master thesis, 2019)
      Å lære nye programmerisngsspråk kan være vanskelig, og å gi riktig mengde tilbakemelding kan være utfordrende, spesielt i et stort kurs som TDT4100 med 835 registrerte studenter for øvingsopplegget i 2019. Flere kilder for ...
    • Understanding the Relation Between Study Behaviors and Educational Design: Research in Computing Education 

      Lorås, Madeleine (Doctoral theses at NTNU;2021:368, Doctoral thesis, 2021)
      Important learning happens outside organized lectures and labs; however, much of the interaction between these educational design constructs and how students study is unknown. This thesis aims to understand how knowledge ...
    • Unreined Students or Not: Modes of Freedom in a Project-Based Software Engineering Course 

      Nytrø, Øystein; Nguyen Duc, Anh; Trætteberg, Hallvard; Lorås, Madeleine; Farshchian, Babak A. (Journal article, 2020)
      Software engineering courses include practical and theoretical elements that give many options for pedagogical combinations among them. In this paper, we report on two different pedagogical approaches for an undergraduate, ...
    • User coderepository for web-based codeeditor 

      Grønnbeck, Emil Daijiro (Master thesis, 2017)
      Eclipsky is a Web-based editor written by Hallvard Trætteberg and former students, with the motivation of being an educational IDE for smaller programming exercises in the Object oriented programming course at NTNU. However ...
    • Using DiaMODL in a design process: An evaluation of the modelling language 

      Daljord, Hege Victoria (Master thesis, 2006)
      Unified Modeling Language (UML) seems not to support the modelling of user interfaces in a satisfactory way. Thus several other modelling techniques aimed at the modelling of the contents and the dynamics in user interfaces ...
    • Using Jexserver in TDT4100: Evaluation, Preparation and Integration 

      Solheim, Frode (Master thesis, 2008)
      JExercise is a programming assistance tool used by students working on exercises for the programming course TDT4100. A prototype of Jexserver, a server for automatically grading students' submissions, was developed in ...
    • Using Modern Vehicles as Mobile Sensors for Intelligent Traffic Awareness 

      Namazi, Elnaz (Doctoral theses at NTNU;2022:67, Doctoral thesis, 2022)
      Traffic management has become a critical problem with growing traffic congestion worldwide. As a result, the approaches to managing traffic tend to become smart, and Intelligent Traffic Management Systems (ITMSs) are ...
    • Utforming og evaluering av et skalerbart rebusløp 

      Grøndahl, Simon; Stræte, Andreas (Master thesis, 2012)
      Formålet med denne oppgaven har vært å utvikle og teste et modulært og skalerbart system for et mobilt rebusløp. Utgangspunktet for oppgaven er arbeidet gjort i høstprosjektet 2011. Dette ble videreutviklet og gjort ...
    • Utility of Model-Driven Techniques in Prototype Development 

      Arnesen, Ine Lofthus (Master thesis, 2020)
      Utvikling av prototyper er en viktig del av en brukersentrert designprosess. Prototyper må kunne utvikles hurtig. Denne oppgaven ser på hvordan modelldrevet programvareutvikling kan bli brukt til å lette arbeidsmengden ...
    • Utilizing Real-Time Descriptive Learning Analytics to Enhance Learning Programming 

      Trætteberg, Hallvard; Mavroudi, Anna; Sharma, Kshitij; Giannakos, Michail (Chapter, 2018)
      The focus of this case study is the usage of visualized learning analytics coupled with the provision of feedback and support provided to the students and their impact in provoking change at student programming habits. To ...
    • Verktøyintegrasjon i åpen kildekode-utvikling 

      Håskjold, Hogne (Master thesis, 2006)
      Denne oppgaven ser på verktøyintegrasjon i åpen kildekode-utvikling. Dette utviklingsparadigmet viser seg å i liten grad ha adoptert tradisjonelle programvareutviklingsmetoder. I stedet står sosio-tekniske prosesser og ...