Blar i NTNU Open på forfatter "Strømskag, Heidi"
-
Quand des didacticiens de mathématiques français discutent des théories avec des chercheurs britanniques et européens
Abboud, Maha; Coles, Alf; Chesnais, Aurélie; Horoks, Julie; Jaworski, Barbara; Mangiante-Orsola, Christine; Perrin-Glorian, Marie-Jeanne; Strømskag, Heidi; Robert, Aline; Rogalski, Janine (Chapter, 2019)Ce texte est constitué de quatre parties correspondant à trois communications et une table ronde. Nous avons choisi de présenter ces contributions en un seul texte étant donné qu’elles rendent compte des travaux et des ... -
R1-elevers begrepsbilde av bevis i geometri - En studie av R1-elevers syn på bevis i geometri, og samspillet mellom begrepsbilder av bevis og argumentasjon
Lien, Øyvind Haugan (Master thesis, 2018)Denne studien tar for seg hvordan R1-elevers begrepsbilde av bevis ser ut i geometri, hvordan elevene argumenterer i geometri, og hvilken sammenheng det er mellom elevers begrepsbilde av bevis og hvordan de argumenterer. ... -
Sense and reference of signifiers for elements of polygons
Rønning, Frode; Strømskag, Heidi (Chapter, 2019)This paper is based mainly on a planning meeting involving teachers and researchers before classroom sessions in a Norwegian school where 7-8-year-old children are working with concepts connected to geometrical shapes. ... -
Shunning algebraic formalism: Student teachers and the intricacy of percents
Strømskag, Heidi (Journal article; Peer reviewed, 2020)This paper investigates primary and lower secondary school student teachers’ use and mastery of algebraic formalism in solving the task of determining the rate of increase of a square’s area when the square’s side increases ... -
Teorien for didaktiske situasjoner i matematikk: Et systemisk rammeverk for å utvikle og studere matematikkundervisning
Strømskag, Heidi (Chapter, 2020) -
Theory of didactical situations as a tool to understand and develop mathematics teaching practices
Mangiante-Orsola, Christine; Perrin-Glorian, Marie-Jeanne; Strømskag, Heidi (Journal article; Peer reviewed, 2018)This article aims to discuss how the theory of didactical situations in mathematics (TDS1 ) can be used to answer research questions concerning regular teaching practices, production of resources for regular teaching, and ... -
Tolkninger av likhetstegnet - En kvalitativ studie av hvilke tolkninger av likhetstegnet vi kan finne hos en gruppe åttendeklassinger
Tøgersen, Ingrid Vågan (Master thesis, 2015)Denne studien har til hensikt å undersøke hvordan elever i ungdomsskolen oppfatter betydningen av likhetstegnet. Oppgaven skal besvare følgende forskningsspørsmål; hvilke tolkninger av likhetstegnet kan vi finne hos en ... -
Topic Study Group No. 11: Teaching and Learning of Algebra
Banerjee, Rakhi; Strømskag, Heidi (Chapter; Peer reviewed, 2017)TSG-11 on Teaching and Learning of Algebra had a small number of presentations in the main session, leaving enough space for discussions and dialogue. The TSG planned to cover the salient themes and ideas in algebra ... -
TWG1: Transitions to, across and from University Mathematics
Hausberger, Thomas; Strømskag, Heidi (Journal article; Peer reviewed, 2023) -
Yrkesfagelevar og matematikk - Ein studie av elevar på Bygg- og Anleggsteknikk sine haldningar til matematikkfaget, og deira matematiske forståing av yrkesretta og tradisjonell matematikk
Aune, Marie Stavang (Master thesis, 2018)Målet med denne masteroppgåva er å kartleggje kva for samanheng det er mellom elevar på studieprogrammet Bygg- og Anleggsteknikk sine haldningar til matematikk og deira matematiske forståing av matematikk i ulike kontekstar. ...