Blar i NTNU Open på forfatter "Sandvik, Lise Vikan"
-
School–University Collaboration for Facilitating In-Service Teacher Training as a Part of School-Based Professional Development
Emstad, Anne Berit; Sandvik, Lise Vikan (Journal article, 2020)Achieving equality in school–university partnerships is challenging. In this study, we examined a school–university partnership in Norway and how the partners worked together to facilitate a school-based in-service teacher ... -
Skolebasert kompetanseutvikling En studie som undersøker betydningen av nettbaserte kurs i kollektive læringsprosesser
Estenstad, Hild (Master thesis, 2021)Denne oppgaven handler om hvilken betydning bruken av digitale nettkurs har i det skolebaserte kompetaseutviklingsarbeidet. For å finne svar på det, har jeg gjennomført en kvalitativ studie der jeg har intervjuet tre ... -
Spørsmålsverktøy som støtte i formativ vurdering av praktisk arbeid i naturfag
Seljeseth, Andrea (Master thesis, 2023)Denne studien har to formål. Det første er å undersøke en naturfaglærers opplevelse av dialog som støtte i formativ vurdering av praktisk arbeid. Det andre formålet er å undersøke hvordan et spørsmålsverktøy kan bidra til ... -
Students’ perceptions of assessment practices in upper secondary school during COVID-19
Sandvik, Lise Vikan; Smith, Kari; Strømme, Alex; Svendsen, Bodil; Sommervold, Oda Aasmundstad; Angvik, Stine Aarønes (Peer reviewed; Journal article, 2021)During COVID-19, distance learning has given students around the world unforeseen challenges, including the way their learning is being assessed. Assessment for learning (AfL) can contribute to the development of students’ ... -
Students’ Perceptions of Involvement in the Assessment of Oral Competence in English as a Second Language
Sandvik, Lise Vikan; Sommervold, Oda Aasmundstad (Peer reviewed; Journal article, 2021)This mixed-method study examined students’ perceptions of involvement in the assessment practice of oral competence in English in Norwegian upper secondary schools. Student involvement in assessment can be seen as a key ... -
Via mål til mening: En studie av skriving og vurderingskultur i grunnskolens tyskundervisning
Sandvik, Lise Vikan (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 258, Doctoral thesis, 2011)Studiens overordnede hensikt er å bidra til økt forståelse omkring sammenhengen mellom vurdering og skriving i fremmedspråkundervisningen. Det er særlig vurdering som læringsfremmende verktøy i forhold til elevenes utvikling ...