• Informasjonsplattform for ansatte 

      Eltvik, Henriette Marie; Nohr, Alf Magnus Graathen; Vestheim, Sigrid Warberg (Bachelor thesis, 2023)
      Evidi ønsket en ansattportal som presenterer informasjon for de ansatte samt funksjonalitet til å reservere en plass på kontoret da det har vært variabelt med oppmøte. Løsningen er en webapplikasjon hvor brukeren ser ...
    • Informasjonsplattform for ansatte 

      Eltvik, Henriette Marie; Nohr, Alf Magnus Graathen; Vestheim, Sigrid Warberg (Bachelor thesis, 2023)
      Evidi ønsket en ansattportal som presenterer informasjon for de ansatte samt funksjonalitet til å reservere en plass på kontoret da det har vært variabelt med oppmøte. Løsningen er en webapplikasjon hvor brukeren ser egne ...
    • Internutleie - Communicate 

      Hansen, June Veronica Einarsen; Hjelle, Sindre Opskar; Næsvold, Leif Torbjørn (Bachelor thesis, 2021)
      Teknologi åpner muligheter for automatisering av arbeidsprosesser som tidligere har vært manuelle, noe som kan være med på å effektivisere bedrifter. I denne oppgaven har vi utviklet en fullverdig web-applikasjon for ...
    • Internutleie - Communicate 

      Hansen, June Veronica Einarsen; Hjelle, Sindre Opskar; Næsvold, Leif Torbjørn (Bachelor thesis, 2021)
      Teknologi åpner muligheter for automatisering av arbeidsprosesser som tidligere har vært manuelle, noe som kan være med på å effektivisere bedrifter. I denne oppgaven har vi utviklet en fullverdig web-applikasjon for ...
    • Læring i virtuell virkelighet 

      Hiis-Hauge, Eirik; Aarstein, Haakon Bjørnås; Garvik, Sindre Blomberg (Bachelor thesis, 2019)
      Norsk fagskole for lokomotivførere ønsker en utvidelse av et eksisterende prosjekt via en prototype. Det eksisterende prosjektet er en lokfører simulator, og utvidelsen vil gå ut på å koble sammen tog i VR (Virtual Reality).
    • Multi-label classification of a real-world image dataset 

      Uvarov, Nikita (Master thesis, 2017)
      Deep neural networks have shown increasing performance in image classification recent years. However, most of the methods developed in research are created, trained and compared on standard, general image collections. While ...
    • Optimizing Inter-Service Communication Between Microservices 

      Nyfløtt, Martin Storø (Master thesis, 2017)
      The microservice pattern is a new alternative to architecting back-end systems. Instead of building large, monolithic systems that lead to issues related to scalability, maintainability and extensibility, systems are built ...
    • Peer Review and Feedback Approach on Individual Reflection for Assisting Group Learning: A Web-Based Reflection Tool 

      Thapa, Mahesh Bahadur (Master thesis, 2019)
      Reflective learning is a useful approach to transfer experience into knowledge. The importance of reflective learning has been realized over many research. Often, the lack of proper guidance results in a superficial and ...
    • Qursum 

      Aasen, Sondre Benjamin; Hyge, Marcus (Bachelor thesis, 2022)
      I en stadig mer digital arbeidsplass trengte PiD Solution AS et verktøy for å lage og dokumentere kursrapporter digitalt. Dette ble løst ved å lage web-applikasjon som lar kursdeltakere registrere seg selv, ved å skanne ...
    • Readability in Virtual reality, an investigation into displaying text in a virtual environment 

      Solum, Henrik Haugom (Master thesis, 2019)
      This thesis investigates different factors that influence readability in virtual reality experienced through a head-mounted display. There are three main factor groups highlighted by the research questions: human, software ...
    • Reasoning under Uncertainty in Darkchess 

      Mellemseter, Thomas (Master thesis, 2017)
      Two player strategy games with partially observable environments face challenges regarding reasoning under uncertainty. The aim of this thesis is to investigate darkchess with focus on searching and evaluating actions based ...
    • Recorded lectures in multi-campus education: a cross-case analysis 

      Bahmani, Abdullah; Hjelsvold, Rune (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      These days, universities all over the world offer lecture capturing to provide recorded lectures as a supplement tool for their on-campus students or as a substitute for live lectures for distant students. In this study, ...
    • Serious game of student`s workload planning 

      Chirchenkova, Mariya (Master thesis, 2017)
      This research focuses on the problem of students workload planning. According to some researchers, students poor performance can be a result of poor course design, as well as a result of poor workload planning. Thesis ...
    • Virtuelle stemmeassistenter som salgskanal 

      Korsnes, Sindre Neslein; Kjer, Varand Rebni; Berg, Adrian Santana; Berg, Madeleine Svendsrud (Bachelor thesis, 2019)
      Virtuelle stemmeassistenter brukes i større og større grad til utførelse av hverdagslige oppgaver. Det har blitt utviklet en applikasjon, på oppdrag fra Buypass AS og til Google Home, for å undersøke om virtuelle assistenter ...
    • viSQLizer: An interactive visualizer for learning SQL 

      Folland, Kristin Annabel Torjussen (Master thesis, 2016-08-30)
      Structed Query Language (SQL) is used for interaction between database technology and its users. In higher education, students often struggle with understanding the underlying logic of SQL, thus have trouble with understanding ...
    • VRChemist: Virtual Reality for High School Chemistry 

      Stenshagen, Per-Arne Waaler (Master thesis, 2018)
      As Virtual Reality becomes evermore popular, research is needed to find areas this new technology can be used for. As regular computer games have already been tested for educational purposes, some successfully, it is natural ...
    • Å tagge eller ikke tagge: Kan studenter i høyere utdanning bidra til læringsobjekter av økt gjenbruksverdi og kvalitet? 

      Hjelsvold, Rune; Fan, Jingjing; Nordkvelle, Yngve; Refsvik, Kjell Are (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Læringsobjekter er en relativt ny term i norsk utdanning, og defineres her som «interaktive webbaserte ressurser som støtter læring av spesifikke konsepter ved å framheve, forsterke og støtte den lærendes kognitive læring». ...