Blar i NTNU Open på forfatter "Lyng, Daniel"
-
Beredskap i skolen - Beredskap, forebygging, medvirkning og skolemiljø
Lyng, Daniel (Master thesis, 2021)«Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje» - Aristoteles Etter terrorangrepene 22. juli 2011 har det vært et økende fokus på beredskap i Norge, men hvordan er statusen på beredskap i de norske skolene? Dette spørsmålet ... -
Beredskap i skolen.
Lyng, Daniel (Master thesis, 2020)«Det er sannsynlig at noe usannsynlig vil skje» - Aristoteles Etter terrorangrepene 22. juli 2011 har det vært et økende fokus på beredskap i Norge, men hvordan er statusen på beredskap i de norske skolene? Dette spørsmålet ... -
«Det er den store utfordringen, at fagmiljøet, tjenester og sektorer er bygd og får en sånn karakter av å være siloer, sant?»: En kvalitativ studie av ansatte i skolen og andre aktørers opplevelse av tverrfaglig samarbeid for forebygging av ungdomskriminalitet
Raanaa, Eva (Master thesis, 2024)Denne studiens formål er å undersøke ansatte i skolen og andre aktørers opplevelse med tverrfaglig samarbeid for forebygging av ungdomskriminalitet. De ansatte i skolen er to sosialpedagoger og en avdelingsleder, mens de ... -
Erfaringer med skolevegring
Flatås, Oda (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som tar utgangspunkt i tre lærere og spesialpedagogers erfaringer i arbeidet med elever som har utviklet skolevegring. Studien er basert på tre kvalitative intervju hvor formålet ... -
Forebygging av radikalisering og ekstremisme i skolen – betydningen av andre instanser. En kvalitativ studie av lærere og skoleansattes opplevelser med tverrprofesjonelt samarbeid i forebygging av radikalisering og ekstremisme
Iversen, Synne Oline Sævik (Master thesis, 2024)Temaet i denne studien retter fokus på lærere og skoleansattes opplevelser med forebygging av radikalisering og ekstremisme i skolen, i sammenheng med tverrprofesjonelt samarbeid. Formålet med oppgaven har vært å bidra med ... -
Integrering i norsk skole - en toveis prosess? En kritisk diskursanalyse av Overordnet del - verdier og prinsipper for grunnopplæringen
Moseby, Ia Johanne Stoveland (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven foretas en kritisk diskursanalyse av Overordnet del – verdier og prinsipper for grunnopplæringen basert på Norman Faircloughs tredimensjonale analysemodell for å undersøke hvilke perspektiver på ... -
Jenter med autismespekterdiagnose i skolen
Aabø, Ingrid Bergan; Hauge, Line Eithun (Master thesis, 2023)Gjennom den tiårige statlige satsningen kompetanseløftet har fokuset på spesialpedagogisk kompetanse kommet i søkelyset (Utdanningsdirektoratet, 2022). Et av målene med satsingen er å sikre at barn og unge har tilgang på ... -
Jenter med autismespekterdiagnose i skolen
Aabø, Ingrid Bergan; Hauge, Line Eithun (Master thesis, 2023)Gjennom den tiårige statlige satsningen Kompetanseløftet har fokuset på spesialpedagogisk kompetanse kommet i søkelyset (Utdanningsdirektoratet, 2022). Et av målene med satsingen er å sikre at barn og unge har tilgang på ... -
PLIVO, pedagogikk og beredskap. En kvalitativ studie på skoleskyting og livstruende vold i skolen i nordisk kontekst
Lyng, Daniel; Steiro, Trygve; Kruke, Bjørn Ivar; Torgersen, Glenn-Egil (Journal article; Peer reviewed, 2022)