Blar i NTNU Open på forfatter "Humphrey, Kristoffer"
-
Det uklare begrepet om tilpasset opplæring: en studie fra et sosiokulturelt perspektiv av hvordan kjennetegn på tilpasset opplæring kan relateres til to zambiske læreres refleksjon over og observerte praksis
Garås, Ingrid Strand (Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Forskningen har tatt utgangspunkt i problemstillingen om «Hvordan kan begrepet om tilpasset opplæring og dets kjennetegn, knyttes til to zambiske læreres forståelse av egen praksis og observasjoner fra et ... -
Misoppfatninger i brøk i Zambia
Moe, Hanne (Bachelor thesis, 2019)Denne studien omhandler misoppfatninger i brøk. Problemstillingen min er: Hvilke misoppfatninger har elever i 6. klasse i Zambia i brøk? For å svare på denne problemstillingen har jeg valgt å belyse den av teori som referer ... -
Prestasjonspress i en zambisk prestisjeskole for jenter
Andreassen, Line Mari (Bachelor thesis, 2019)Temaet i denne avhandlingen er prestasjonspress på en prestisjeskole i Zambia. Skolen er en katolsk privatskole for jenter, og er fra åttende til tolvte trinn. Problemstillingen retter seg mot opplevelsen av prestasjonspresset ... -
Teacher educators’ professional digital competence in primary and lower secondary school yeacher education
Røkenes, Fredrik Mørk; Grüters, Anna Ruth; Skaalvik, Cecilie; Lie, Tove Grete; Østerlie, Ove; Järnerot, Anna; Humphrey, Kristoffer; Gjøvik, Øistein; Letnes, Mari-Ann (Peer reviewed; Journal article, 2022)This study examines teacher educators’ experiences with a professional development program—the Digitalization of Primary and Lower Secondary School Teacher Education (DigGiLU) project—offered at a Norwegian teacher education ... -
Tilpasset opplæring i en zambisk skolekontekst
Simonsen, Mia Kvernmoen (Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven har jeg studert tilpasset opplæring i en zambisk skolekontekst. Oppgaven tar utgangspunkt i følgende problemstilling; «I hvilken grad har rammefaktorer for undervisningen innvirkning på lærerens ... -
Variasjon og motivasjon i et zambisk klasserom
Våland, Hanna Myklebust (Bachelor thesis, 2019)Variasjon er en viktig faktor for å kunne tilpasse undervisningen til elevmangfoldet, og motivasjon er en betydningsfull drivkraft for elevers læring. Jeg har i denne undersøkelsen valgt å undersøke hvordan variert ...