Blar i NTNU Open på forfatter "Haugen, Cecilie Rønning"
-
Contextualizations and Recontextualizations of Discourses on Equity in Education
Haugen, Cecilie Rønning (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2009:259, Doctoral thesis, 2009) -
Evidence-Based Practice and Power Struggles Over Pedagogic Practices in “High-” and “Low-Stakes Accountability” Contexts.
Haugen, Cecilie Rønning (Peer reviewed; Journal article, 2023)The Norwegian Knowledge Promotion Reform has followed international trends by combining centralised control over results with increasing autonomy in the curriculum and choice of methods. Local and professional autonomy is ... -
«Hva kjennetegner dans i videregående skole?» - En analyse av fagenes kunnskap, pedagogikk og praksis
Larsen, Pia Immerstein (Master thesis, 2015)Masteroppgaven har til hensikt å gi en forståelse av undervisningspraksis på programfag dans, på studieretning for Musikk, dans, drama. Dette satt i relasjon til føringer i Kunnskapsløftet og læreplaner. Målgruppen for ... -
Yrkesretting - relasjoner mellom fellesfag og yrkesfag
Elden, Inger Margrethe (Master thesis, 2014)Tema i denne oppgaven er yrkesretting av fellesfag i videregående skole. Gjennom problemstillingen «Hvordan fortolkes og praktiseres yrkesretting ved en FYR-skole og en ikke-FYR-skole?» ville jeg finne ut hvordan lærere ... -
Yrkesrettingens kompleksitet - En studie av diskurser rundt fellesfagopplæringen på yrkesfag
Skarland, Ragnhild Elisabeth Berg (Master thesis, 2014)I studien «Yrkesrettingens kompleksitet» undersøkes diskurser rundt fellesfagsundervisningen på yrkesfag og da spesielt knyttet til fenomenet yrkesretting. Formålet er å finne ut mer om hvordan et fenomen som yrkesretting ...