Blar i NTNU Open på forfatter "Hansen, Aase Lyngvær"
-
Embodied Participation In the Semiotic Ecology of a Visually-Oriented Virtual Classroom
Hjulstad, Johan (Doctoral theses at NTNU;2017:47, Doctoral thesis, 2017)Summary of the thesis New developments and use of participation technologies allow people to create new kinds of built spaces in ways that affect actions, collaborations, perceptions, and the production of meaning – ... -
Hvilket språk skal vi snakke til barnet vårt?: En studie av flerspråklighet hos to barn med cochleaimplantat
Ravndal, Ellen (Master thesis, 2012)Bakgrunn: Jeg har mitt arbeid i en barnehage der det går barn som har nedsatt hørsel av ulik type og grad samt hørende barn som skal lære tegnspråk fordi de har døve i sin nære familie. Barnehagen er tilsluttet et statlig ... -
Kommunikative praksiser i visuelt orienterte klasserom: En studie av et tilrettelagt opplegg for døve lærerstudenter
Hansen, Aase Lyngvær (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:132, Doctoral thesis, 2005)Den overordna målsettingen med denne studien er å undersøke læringsmiljøet for døve lærerstudenter som tar sin profesjonsutdanning ved et studium på en av landets høgskoler. Jeg søker kunnskap om hvordan tilrettelegging ... -
Performing visual empowerment: Norwegian youth culture, languages, and cross-sense communication
Halvorsen, Rolf Piene; Hansen, Aase Lyngvær; Hydle, Ida Marie (Peer reviewed; Journal article, 2019)This article highlights how deaf, hard-of-hearing and hearing people in Norway have an ability for visual languaging, building new relations, making new social order, handling the pressure of phonocentricity, establishing ...