Blar i NTNU Open på forfatter "Busby, Nicole"
-
A Multimodal Classroom: A Study on Teachers' Use of Multimodal Ensembles in the Norwegian English as an Additional Language Classroom.
Veiesund, Marita (Master thesis, 2023)Tekstar ein finn i dagens samfunn tar ofte i bruk visuelle og verbale uttrykk for å kunne formidle innhaldet sitt til lesar verda over. Ein majoritet av desse tekstane brukar bilete, lyd, video og tekst for å formidle ... -
A Novel Approach: Investigating Factors that Predict and Impact Vocabulary Acquisition through Fiction Literature in the Norwegian ESL Classroom
Kvithyll, Ina Marie (Master thesis, 2023)Denne oppgaven kombinerer språk- og litteraturretningen i engelsk ved å undersøke hvilke faktorer som kan forutsi og påvirke ordforrådstilegnelse gjennom lesing av skjønnlitteratur. En helhetlig tilnærming og et relevant ... -
Comparing first and second language reading: the use of metacognitive strategies among Norwegian university students
Busby, Nicole (Journal article; Peer reviewed, 2018)Metacognitive awareness is one of the key predictors of successful reading, in particular for second language and academic reading. This article presents a study that investigated Norwegian university students’ metacognitive ... -
"If we are going to encounter lots of these words, then I am not prepared" - Academic vocabulary knowledge and attitudes towards English courses among upper secondary students in Norway
Lund, Tilde Holm (Master thesis, 2024)Denne studien har undersøkt reseptivt akademisk ordforråd blant elever ved studieforberedende program i norsk videregående skole, samt deres holdninger og erfaringer med de tre engelskfagene. Dette ble gjort for å kunne ... -
Norwegian First-Graders’ English Vocabulary Knowledge and Exposure to Extramural English
Kalhagen, Maren Helene (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven beskriver en kvantitativ studie av norske førsteklassingers eksponering for engelskspråklige aktiviteter utenfor klasserommet, og deres engelske ordforråd. Målet med oppgaven er å undersøke hvor mye ... -
Reading Rate of Academic English Texts: Comparing L1 and Advanced L2 Users in Different Language Environments
Busby, Nicole; Dahl, Anne (Peer reviewed; Journal article, 2021)Slower reading in a second language (L2) has been attributed to lower proficiency and/or to slower language processing. This study investigates the role of linguistic context in L1 and L2 academic reading speed among 295 ... -
Unravelling Language Choice in MSc Master Theses: Analysing the Underlying Causes and Implications
Reigstad, Elise Maurset (Bachelor thesis, 2023)Hvorfor skriver masterstudenter masteroppgaven sin på det språket som de gjør? Valg av språk i akademisk skriving er en viktig beslutning, særlig i en tid hvor både forskere og politikere er bekymret for at det norske ...