Browsing NTNU Open by Author "Knudsen, Kristian Nødtvedt"
Now showing items 1-9 of 9
-
Bokstavenes forunderlige verden - En studie i sanselig didaktisk design som tilnærming til fremvoksende litterasitet på 1. trinn
Bern, Anne Silje (Master thesis, 2020)Sammendrag Masteroppgaven «Bokstavenes forunderlige verden – en studie i sanselig didaktisk design og fremvoksende litterasitet på første trinn» undersøker betydningen av en didaktikk som er designet med en overgripende ... -
Challenging Fiction: Exploring Meaning-Making Processes in the Crossover Between Social Media and Drama in Education
Knudsen, Kristian Nødtvedt (Journal article; Peer reviewed, 2018)Abstract The aim of this study was to explore how meaning-making activity can be expressed and shaped in the crossover between drama in education and social media. This study concerns the use of empirical material from an ... -
Dramafagets rolle i en digital læringskultur
Knudsen, Kristian Nødtvedt (Journal article; Peer reviewed, 2018)Udgangspunktet for denne studie er hentet i et nyligt afsluttet doktorgradsprojekt ”#iLive – konturer af en performativ dramadidaktik i en digital samtid” (Knudsen, 2017a). I doktorgradsprojektet undersøgte jeg, hvordan ... -
Forskeren som dramaturg – dramaturgi som refleksiv metodologi
Knudsen, Kristian Nødtvedt (Journal article; Peer reviewed, 2018)Artiklens hensigt er at undersøge, hvordan dramaturgi som et teoretisk koncept (Pavis, 2014; Szatkowski, 2017) kan fungere som en metodologisk platform i relation til kunstbaseret forskning. I kunstbaseret forskning får ... -
#iLive konturer af en performativ dramadidaktik i en digital samtid
Knudsen, Kristian Nødtvedt (Doctoral theses at NTNU;2017:303, Doctoral thesis, 2017)Sammendrag Hensigten med denne ph.d.-afhandling er at undersøge, hvordan det performative og digitale samfund kan revitalisere dramadidaktik. I afhandlingen bringer jeg de sociale medier og deres komplekse kommunikative ... -
Performative læringsrum på digitale scener - dramadidaktik og sociale medier
Knudsen, Kristian Nødtvedt (Journal article; Peer reviewed, 2017)Skolens læringsrum er udfordret gennem de sociale mediers konstante tilstedeværelse. Det kan være vanskeligt for lærere at håndtere, hvordan de sociale og digitale rum kan integreres i undervisningen. Hensigten med studien ... -
A performative paradigm for post-qualitative inquiry
Østern, Tone Pernille; Jusslin, Sofia; Knudsen, Kristian Nødtvedt; Maapalo, Pauliina; Bjørkøy, Ingrid (Journal article; Peer reviewed, 2021)In this article, the authors explore and contribute to producing a performative research paradigm where post-qualitative as well as artistic research might dwell and breathe. Entering a thread of discussion that started ... -
Sang som performativ for samspill i småbarnspedagogisk praksis
Bjørkøy, Ingrid (Doctoral theses at NTNU;2020:385, Doctoral thesis, 2020)Sammendrag Denne avhandlingen har til hensikt å bidra med økt kunnskap om sangsamspill med de yngste barna i barnehagens hverdagsliv. Avhandlingen har en småbarnspedagogisk posisjonering med en metodologisk og teoretisk ... -
Watch Out! Theatre Is Anywhere – Redistributing the Ethics of Arts Education and Applied Theatre
Knudsen, Kristian Nødtvedt; Rasmussen, Bjørn (Chapter, 2021)The intention with this study is to examine and develop the discourse of arts in education and applied drama/theatre in relation to democracy, in particular the concept of “post-democracy” (Crouch, 2004, 2016; Mouffe, 2009; ...