Browsing NTNU Open by Author "Hylander, Lene"
Now showing items 1-5 of 5
-
Developing a Digital Learning Community: How a Campus Lockdown Made Us Rethink Our Teaching
Smeplass, Eli; Hylander, Lene (Peer reviewed; Journal article, 2021)Norwegian universities cancelled all campus activity as a response to a nationwide increase in Covid-19 cases. Lectures were moved to online platforms. The pandemic regulations forced us to redesign our teaching for a group ... -
En casestudie om temaorganisering og yrkesdidaktikk
Hylander, Lene; Sundal, Evy Anne Dimmen (Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven omhandler yrkesdidaktisk arbeid i team. Vår nysgjerrighet ble vekket da vi leste Hilde Hiim (2012) sin rapport om relevans i yrkesfaglig opplæring. Hennes konklusjon var at elever opplever lite relevant ... -
Rapport fra utviklingsprosjektet Dynamisk områdeemne – kvalitet i yrkesfaglærerutdanningen
Hylander, Lene; Smeplass, Eli (Research report, 2024)Rapporten presenterer resultatene fra et utviklingsprosjekt i områdeemnet LÆR1000 på Institutt for lærerutdanning, NTNU, i samarbeid med lærerutdannere med samme interesse for bedre koordinering og økt kvalitet i undervisning ... -
Sluttrapport - Yrkesfaglærerutdanning: Kvalitet i veiledning og vurdering
Smeplass, Eli; Leraand, Arve; Leonardsen, Julie; Hylander, Lene; Ramlo, Siri Husa; Hårberg, Jon Sverre; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Strømmen, Sigrid Elise (Research report, 2022)I denne rapporten presenterer vi funn og refleksjoner knyttet til et utviklingsprosjekt ved yrkesfaglærerutdanningen i Trondheim. Vi har gjennom et semester hatt jevnlige møter hvor vi har diskutert erfaringer med veiledning ... -
Å falle mellom to stoler? - Et kvalitativt forskningsprosjekt om læreres opplevelse av gode grep og tiltak for faglig- og sosial utvikling i grunnkompetanseløp
Sødergren, Mathias (Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har belyst tiltak som skal gi elever tilknyttet grunnkompetanseløp et best mulig tilbud, basert på et stort tilretteleggingsbehov av opplæringen. Elevgruppen som omtales i oppgaven kan betegnes som en ...