Browsing NTNU Open by Author "Haugen, Gry Mette D."
Now showing items 1-5 of 5
-
DAY CARE AS AN INTEGRATIONAL ARENA AND INCLUSIVE ENVIRONMENT: Newcomer Migrant Girls’ Sociocultural Transitions and Negotiations of Identity, Home and Belonging
Kalkman, Kris (Doctoral theses at NTNU;2017:67, Doctoral thesis, 2017)At an overall level, this thesis positions itself within the tradition of social work, addressing day care as an integrational and environment for newcomer migrant girls. The research approach is anchored within the ... -
Evaluering av familiehjem som bo- og omsorgsløsning for enslige mindreårige flyktninger
Berg, Berit; Haugen, Gry Mette D. (Research report, 2018)Høsten 2016 tok SOS-barnebyer kontakt med NTNU Samfunnsforskning med forespørsel om å evaluere etableringen av familiehjem som bo- og omsorgsløsning for enslige mindreårige flyktninger. -
Forsøk på felles, tverretatlig akuttjeneste for barnevern og psykisk helsevern - Evaluering av Akuttprosjektet i Kristiansand
Ådnanes, Marian; Haugen, Gry Mette D.; Melby, Line (Research report, 2016)I Kristiansand har man gjennom en treårs-periode prøvd ut en modell der barnevern og psykisk helsevern for barn og unge samarbeider i en felles, tverretatlig akuttjeneste. Akuttprosjektets hovedmål har vært å utvikle en ... -
Myter og realiteter : Innvandreres møter med barnevernet
Berg, Berit; Paulsen, Veronika; Midjo, Turid; Haugen, Gry Mette D.; Garvik, Marianne; Tøssebro, Jan (Research report, 2017)Både innvandrermiljøene og ansatte i barnevernet gir uttrykk for at møtet mellom barnevern og innvandrere kan gi særlige utfordringer. Spørsmålet er imidlertid: Hva består utfordringene i, og hvordan skal de forstås og ... -
‘They need to … ’: Exploring practitioners’ attitudes in relation to newcomer migrant children’s needs in Norwegian day care
Kalkman, Kris; Haugen, Gry Mette D.; Valenta, Marko (Journal article; Peer reviewed, 2017)Taking a critical stance on day care as a social site for democratic practice, this article focusses on practitioners’ attitudes regarding including newcomer migrant children in the assessment of their needs and decision-making ...