Browsing NTNU Open by Author "Karlsdottir, Ragnheidur"
Now showing items 21-30 of 30
-
Lønnet deltidsarbeid blant fulltidsstudenter: Akademisk, sosial og psykologisk betydning av å ha lønnet deltidsarbeid eller ikke gjennom semesteret, for et utvalg fulltidsstudenter ved NTNU
Hoås, Astrid (Master thesis, 2014)Masterstudien undersøker betydningen av å ha lønnet deltidsarbeid eller ikke, blant et utvalg fulltidsstudenter ved NTNU. Det ble gjennomført en kvantitativ undersøkelse, hvor respondentene var studenter ved tre forskjellige ... -
Mestringsforventning og fullføring av videregående skole blant første- og andregenereasjon innvandrere
Hanssen-Bauer, Mari Waage (Master thesis, 2014)Det er en utfordring for utdanningssystemet i Norge at mange elever ikke fullfører videregående skole og at innvandrere fullfører i mindre grad enn ikke-innvandrere. For å forstå bedre hva som kan gjøres i skolen for å ... -
Motivasjon og ledelse i kunnskapsbedrifter: "Det handler om hva du kommuniserer ut"
Makridis, Iris Maria (Master thesis, 2012) -
Samtalens plass i matematikkundervisningen - En kvalitativ studie av fire læreres erfaring med undervisning av hørselshemmede elever i matematikk på ungdomsskolen
Gurrich, Kjersti Rambjør (Master thesis, 2016)I denne studien ønsket jeg å få innsikt i lærernes tanker og refleksjoner rundt det å undervise matematikk til elever på ungdomsskolen som har hørselshemming. Min problemstilling er: Hva møter fire matematikklærere som ... -
"Skal levere hele tiden. Det tar på!": En fortolkende fenomenologisk undersøkelse (IPA) av utbrenthet blant tre IKT-ansatte i Norge
Evenstad, Solveig Beyza Narli (Master thesis, 2011) -
Syke foreldre. Veltilpassede barn?: En studie av hvordan barn av psykisk syke klarer seg som voksne
Bartolini, Ylva (Master thesis, 2011) -
Utredning av stemmevansker: Utprøving av et Dansk kartleggingsverktøy i Norsk kontekts
Severeide, Nina Ingeborg (Master thesis, 2011) -
Vi skulle gjerne hatt dere på skolen hele tiden: En kvalitativ studie av samarbeidet mellom tre skoler og PPT i saker som angår lese- og skrivevansker
Kosberg, Per Arne (Master thesis, 2013)I denne studien har mitt mål vært å finne ut hvordan tre spesialpedagogiske koordinatorer ved tre skoler i en kommune, vurderer samarbeidet mellom PPT og skolen for å hjelpe elever med lese- og skrivevansker. Jeg har ønsket ... -
"Øve, øve, jevnt og trutt og tappert det er tingen" : en systematisk litteraturstudie av elevers utvikling av leseferdigheter fra et nevrologisk perspektiv og hvordan lærere kan benytte seg av denne kunnskapen
Blaasvær, Aleksander (Master thesis, 2015)I det du begynner å sette deg inn i hva denne masteroppgaven handler om benytter du deg av et av viktigste verktøyene i kunnskapsformidling både i den norske skolen, og i livet videre som arbeidstaker og deltaker et ...