Browsing NTNU Open by Author "Magnus, Eva"
Now showing items 1-20 of 26
-
Arilds gate 6 - oppgradering av en verneverdig bygård i Trondheim: Et pilotprosjekt i REBO
Simonsen, Ingeborg; Lien, Anne Gunnarshaug; Magnus, Eva; Löfström, Erica; Kjølle, Kari (SINTEF Notat.;1-2013, Research report, 2013) -
Bakgrunnsrapport i REBO. Bærekraftig oppgradering av boligblokker - med fokus på miljøvennlig energibruk og universell utforming
Berg, Berit; Buvik, Karin; Denizou, Karine; Kittang, Dag; Magnus, Eva; Thorshaug, Kristin (SINTEF Notat;7, Research report, 2013) -
Beslutningsprosesser ved oppgradering til universiell utforming og høy energistandard. Casestudier i REBO
Magnus, Eva; Hauge, Åshild Lappegard; Löfström, Erica; Kjølle, Kari (SINTEF Notat;3, Research report, 2013) -
Det handler om å bli sett, hørt og tatt på alvor: En kvalitativ studie av reiselivet til unge voksne med nedsatt synsevne
Endresen, Hilde Karen (Master thesis, 2013)Bakgrunn: Det ligger nedfelt i norsk og internasjonalt lovverk at mennesker har rett og skal ha mulighet til aktiv deltakelse i samfunnet. Det foreligger en del forskning om barrierer personer med ulike funksjonsnedsettelser ... -
Everyday life in breast cancer survivors experiencing challenges: A qualitative study
Jakobsen, Klara; Magnus, Eva; Steinar, Lundgren; Reidunsdatter, Randi Johansen (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Facilitators for the development and implementation of health promoting policy and programs - A scoping review at the local community level
Weiss, Daniel; Lillefjell, Monica; Magnus, Eva (Peer reviewed; Journal article, 2016)Background Health promotion, with a focus on multidimensional upstream factors and an ecological, life-course approach, is establishing itself as the guiding philosophy for addressing public health. Action at the political ... -
Faktorer som påvirker overgangen fra høyere utdanning til arbeidslivet for ergoterapeuter med funksjonsnedsettelse
Eerola, Malin; Horghagen, Sissel; Eide, Arne Henning; Magnus, Eva (Journal article; Peer reviewed, 2017)Individuals with impairments are encouraged into higher education. However, their experience of transitioning from higher education to work has received less attention. The aim of this article is to describe factors ... -
Flerfaglig analyse av casestudier i REBO. Bærekraftig oppgradering av boligblokker
Kjølle, Kari; Denizou, Karine; Lien, Anne Gunnarshaug; Magnus, Eva; Buvik, Karin; Hauge, Åshild Lappegard; Klinski, Michael; Löfström, Erica; Wigenstad, Tore; Øyen, Cecilie Flyen (Research report, 2013) -
Fred, frihet og egen nøkkel.: En studie av hverdagslivet til personer med rus- og psykiske problemer i en rehabilitert bygård.
Lyngen, Jorunn Marie (Master thesis, 2010)Masteroppgaven er en kvalitativ semistrukturert intervjuundersøkelse som tar utgangspunkt i en bygård, opprinnelig fra 1958, i en småby i Midt-Norge. Boligblokka ble rehabilitert i 2008, og kommunen i samarbeid med Husbanken ... -
Funksjonshemming og profesjonsutdanninger i lys av studenter, lærere og praksisveilederes erfaringer. En kvalitativ studie.
Langørgen, Eli (Doktoravhandlinger ved NTNU;2019:220, Doctoral thesis, 2019)Formålet med denne studien har vært å utforske hva som fremmer og hva hemmer deltagelse i profesjonsutdanninger for personer med funksjonsnedsettelse. Studien ble initiert og finansiert av Høgskolen i Sør-Trøndelag (HIST), ... -
Gatekeeping in professional higher education in Norway: ambivalence among academic staff and placement supervisors towards students with disabilities
Langørgen, Eli; Kermit, Patrick; Magnus, Eva (Journal article; Peer reviewed, 2018)Despite legislative regulations, many students with disabilities face barriers to their participation in higher education. In professional education, the requirements for placement practice add to the barriers for both ... -
Governance for public health and health equity: The Trøndelag model for public health work
Lillefjell, Monica; Magnus, Eva; Knudtsen, Margunn Skej; Wist, Guri; Horghagen, Sissel; Espnes, Geir Arild; Maass, Ruca Elisa Katrin; Anthun, Kirsti Sarheim (Journal article; Peer reviewed, 2018)BACKGROUND: Multi-sectoral governance of population health is linked to the realization that health is the property of many societal systems. This study aims to contribute knowledge and methods that can strengthen the ... -
Hverdagen til eldre med begynnende synsvansker : Et prosjektsamarbeid mellom Høgskolen i Sør-Trøndelag og Trondheim kommune
Magnus, Eva; Hjelvik, Anne Berit; Marstrand, Nina (Peer reviewed; Research report, 2013-01-04)Resultatene fra prosjektet Hjemmeboende eldre med begynnende synsvansker er sammenfattet i denne rapporten. Prosjektet er finansiert av Samarbeidsmidler til fellesprosjekt mellom Høgskolen i Sør-Trøndelag (HiST) og ... -
'I have something to contribute to working life' - students with disabilities showcasing employability while on practical placement
Langørgen, Eli; Magnus, Eva (Peer reviewed; Journal article, 2020)This study explores the practical placement experiences of students with disabilities who are attending professional higher education in Norway. Despite legislative regulations to promote equal opportunities, many students ... -
Kunnskapsstatus i REBO: Bærekraftig oppgradering av boligblokker - med fokus på miljøvennlig energibruk og universell utforming
Berg, Berit; Denizou, Karine; Wigenstad, Tore; Buvik, Karin; Hauge, Åshild Lappegard; Kittang, Dag; Magnus, Eva; Thorshaug, Kristin; Øyen, Cecilie Flyen; Knudsen, Wibeke (SINTEF Notat;8, Research report, 2013) -
Meaningful everyday life projects and activities in breast cancer survivors.
Magnus, Eva; Jakobsen, Klara Johanne; Reidunsdatter, Randi Johansen (Peer reviewed; Journal article, 2020)The time-geographic diary, supplemented by interviews, is presented in this study as a useful method to demonstrate that desirable everyday life projects, with associated activities, may positively influence an individual’s ... -
Negotiating individual accommodation in higher education
Magnus, Eva; Tøssebro, Jan (Journal article; Peer reviewed, 2014)This article discusses ways of understanding the processes involved when disabled students negotiate accessibility in higher education. Despite legislation for universal design and political aims to increase the number of ... -
Presentasjon av casestudier i REBO
Buvik, Karin; Denizou, Karine; Hauge, Åshild Lappegard; Magnus, Eva; Klinski, Michael; Wigenstad, Tore; Øyen, Cecilie Flyen; Löfström, Erica; Maltha, Mette Maren; Kjølle, Kari (SINTEF Notat;6, Research report, 2013) -
REBO - Bærekraftig oppdatering av etterkrigstidens boligblokker: Artikkelsamling fra Husbankens strategiske forskningsprogram REBO 2008-2012
Kjølle, Kari; Denizou, Karine; Hauge, Åshild Lappegard; Lien, Anne Gunnarshaug; Magnus, Eva; Skeie, Kristian Stenerud (Research report, 2013) -
The search conference as a method in planning community health promotion actions
Magnus, Eva; Knudtsen, Margunn Skjei; Wist, Guri; Weiss, Daniel; Lillefjell, Monica (Peer reviewed; Journal article, 2016)Aims: The aim of this article is to describe and discuss how the search conference can be used as a method for planning health promotion actions in local communities. Design and methods: The article draws on experiences ...