Blar i NTNU Open på forfatter "Hagen, Øivind"
-
Do Socially Responsible Brands Lead to Socially Responsible Companies? Understanding Change in Expressive Organizations.
Hagen, Øivind (Doctoral Theses at NTNU, 1503-8181; 2009:51, Doctoral thesis, 2009) -
Forutsetninger for radikal innovasjon i etablert virksomhet: Hvordan møte Faktor 10-utfordringen?
Hagen, Øivind (Working Papers from Industrial Ecology Programmme (IndEcol), 1504-3681; 2005:1, Research report, 2004)Ledende forskere snakker om at vi i løpet av en generasjon vil måtte forbedre ressurs og energiforbruket i samfunnet med en faktor på 10. Bakgrunnen for påstanden er den negative påvirkning den økonomiske aktiviteten har ... -
The impact of yoga on occupational stress and wellbeing: exploring practitioners’ experiences
Hagen, Ingunn; Hagen, Øivind (Peer reviewed; Journal article, 2024)Background: Workplace stress is a serious problem globally. It represents a major threat to the UN’s sustainability goal of good health and wellbeing (SDG 3). The purpose of this article is to explore how yoga may be a ... -
Skaper samfunnsansvarlige merkevarer samfunnsansvarlige virksomheter?: Om forholdet mellom merkevarebygging og organisasjonsutvikling
Hagen, Øivind (Working Papers from Industrial Ecology Programmme (IndEcol), 1504-3681; 2005:1, Research report, 2005)Merkevarebygging blir mer og mer sentralt for kommersielle aktører både for å skape unikhet i tilbudsjungelen og legitimitet i storsamfunnet. Det å bygge samfunnsansvar inn i merkevaren er en del av denne utviklingen. ... -
Status for industriell økologi i norsk næringsliv - sammendrag av undersøkelse gjort høsten 1997
Hagen, Øivind; Røine, Kjetil (Research report, 1998)Industriell økologi ble fra januar 1998 et av satsingsområdene i forskningsprogrammet Produktivitet 2005. I en forberedende fase frem til september 1998 skal det utarbeides en "state of the art"-rapport knyttet til sentrale ...