• Handwriting fluency and the quality of primary grade students’ writing 

      Skar, Gustaf Bernhard Uno; Lei, Pui-Wa; Graham, Steve; Aasen, Arne Johannes; Byberg Johansen, Marita; Kvistad, Anne Holten (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Until children can produce letters quickly and accurately, it is assumed that handwriting disrupts and limits the quality of their text. This investigation is the largest study to date (2596 girls, 2354 boys) assessing the ...
    • Risikotrekk og skjulte kvalitetar i elevtekstar 

      Skar, Gustaf Bernhard Uno; Aasen, Arne Johannes (Journal article; Peer reviewed, 2016-02)
      Denne artikkelen undersøker ein elevtekst frå dei nasjonale utvalsprøvene i skriving som ei rekkje ekspertvurderarar har bedømt svært ulikt. Formålet med analysen er å avdekke vurderingsområde som kan vere krevjande å ...
    • School Writing in Norway: Fifteen Years With Writing as Key Competence 

      Skar, Gustaf Bernhard Uno; Aasen, Arne Johannes (Chapter, 2021)
      Some 15 years ago, all teachers in Norway became writing teachers—at least according to the new curriculum—overnight. Following a “PISA-shock” in the early 2000s, Norwegian legislators decided to reform the national ...
    • Å måle skriving som grunnleggende ferdighet 

      Skar, Gustaf Bernhard Uno; Aasen, Arne Johannes (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Denne artikkelen undersøker utviklinga av skriveprøver i Norge (i 2005 og 2009–2017). Formålet er å drøfte utfordringer forbundet med det å måle elevers skriving som grunnleggende ferdighet gjennom skriveprøver. I undersøkelsen ...