Blar i NTNU Open på forfatter "Tesfamicael, Solomon Abedom"
-
A Comparative Study of Norwegian and Ethiopian Textbooks: The Case of Relations and Functions Using Anthropological Theory of Didactics (ATD)
Tesfamicael, Solomon Abedom; Lundeby, Øyvind Andersen (Journal article; Peer reviewed, 2019)This paper provides a comparative study of mathematics textbooks as the primary construct via the Anthropological Theory of Didactics (ATD), which was founded by Yves Chevallard. The aim is to suggest principles that can ... -
Bayesian Inference and Compressed Sensing
Tesfamicael, Solomon Abedom (Chapter, 2017)This chapter provides the use of Bayesian inference in compressive sensing (CS), a method in signal processing. Among the recovery methods used in CS literature, the convex relaxation methods are reformulated again using ... -
Clustered Compressive Sensing: Application on Medical Imaging
Tesfamicael, Solomon Abedom; Barzideh, Faraz (Journal article; Peer reviewed, 2015)his paper provides clustered compressive sensing (CCS) based image processing using Bayesian framework applied to medical images. Some images, for example like magnetic resonance images (MRI) are usually very weak due to ... -
Compressive Sensing in Signal Processing: Performance Analysis and Applications
Tesfamicael, Solomon Abedom (Doctoral thesis at NTNU;2016:182, Doctoral thesis, 2016)This thesis deals with an emerging area of signal processing, called Compressive Sensing (CS), that allows the reconstruction of sparse or compressible signals from fewer measurements than are used in traditional schemes. ... -
Curriculum Implications of Using Ethnomathematics to Promote Student Learning in Ethiopia
Tesfamicael, Solomon Abedom; Nakken, Anne Hjønnevåg; Tumebo, Tirullo; Gray, Peter Barry (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Elevers motivasjon og bruken av anmerkninger i skolen
Rakstang, Anne Lea (Bachelor thesis, 2019)I denne oppgaven ønsker jeg å komme med et bidrag til feltet elevers motivasjon og bruken av anmerkninger i skolen. For å gjøre dette prøver jeg å finne svar på problemstillingen ” På hvilke måter påvirkes elevers motivasjon ... -
Fleksibilitet og adaptivitet i norske lærebøker
Håland, Thomas (Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven blir det undersøkt hvordan norske lærebøker gitt ut etter fagfornyelsen (LK20) legger til rette for at elever skal lære å bruke strategier på en adaptiv måte. Adaptivitet handler om å kunne velge en ... -
Foretrukne arbeidsmetoder i matematikkfaget hos 4. klassinger
Austgulen, Siri (Bachelor thesis, 2019)De siste årene har det vært mye fokus på at digitale verktøy skal inn i undervisningen i skolen da samfunnet blir mer og mer teknologisk. Selv om digitale verktøy har vært i skolen en stund er det gjort lite forskning på ... -
Introduksjon av brøk. En analyse av hvordan introduksjonen av brøk behandles i Matemagisk og Multi.
Isachsen, Simen (Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en kvalitativ dokumentanalyse som handler om to læreverks introduksjon av brøk. Motivasjonen for oppgaven fikk jeg etter å ha tatt over en klasse som hadde fått introdusert brøkbegrepet gjennom bruk ... -
Livsmestring står i fare for å bli enda en ting de unge skal mestre
Sørbøen, Ingri (Bachelor thesis, 2019)Livsmestring skal inn i den norske læreplanen som fornyelse av Kunnskapsløftet i 2020, som ett av tre tverrfaglige temaer. Målet med denne oppgaven er å se på hvordan livsmestringsfag i skolen kan ha en påvirkning på den ... -
Matematisk resonnering i norske lærebøker i matematikk for 7.– og 8. trinn
Eggan, Bjørn (Master thesis, 2023)Denne masteroppdaven i matematikkdidaktikk utgjør avslutningen av mitt studieløp på master i grunnskolelærerutdanning 1.– 7. trinn ved NTNU i Trondheim. Studien er en kvalitativ dokumentanalyse av fire lærebøker i matematikk ... -
Mathematics Education in Ethiopia in the Era of COVID-19: Boosting Equitable Access for All Learners via Opportunity to Learning
Tesfamicael, Solomon Abedom; Ayalew, Yenealem (Journal article; Peer reviewed, 2021)In the one hand, the world is not yet secured from COVID-19. On the other hand, educational planning is a continuous activity. The Federal Democratic Republic of Ethiopia is going to implement new curricula since 2021/22 ... -
Politics of meaning about quality of education in Ethiopia
Tesfamicael, Solomon Abedom; Chala, Desalegn; Desta, Liyew A.; Ali, Sikunder (Peer reviewed; Journal article, 2022)Background: In recent years, the policymakers in Ethiopia are engaged in reforming the curriculum to address the poor quality of education in the country. The public as well as the different stakeholders have been engaged ... -
Prospective teachers’ cognitive engagement during virtual teaching in the time of COVID-19 using ICT: the case of GeoGebra and Desmos
Tesfamicael, Solomon Abedom (Peer reviewed; Journal article, 2022)The coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic has created challenges and opportunities for educators. On the one hand, the disruption has greatly impacted the day-to-day activities of schools, teachers, students ... -
Statistisk resonnering på ungdomstrinnet
Flåan, Kasper (Master thesis, 2022)I denne studien har jeg undersøkt resonneringen som foregår i elevers arbeid med å håndtere data. Hensikten med denne studien har vært å vise hvordan man kan gjenkjenne elevers resonnering, og hva elever vektlegger når de ...