Blar i NTNU Open på forfatter "Strømme, John Alexander"
-
Forskerspiren - Hvordan har ungdomsskolelæreres forståelse av hovedområdet utviklet seg?
Hagen, Kristoffer (Master thesis, 2015)Undersøkelser utført i 2008 og 2011 konkluderer med at læreres oppfattelse av hovedområdet Forskerspiren bare delvis er i samsvar med intensjonene. Formålet med denne studien er å gi en beskrivelse av hvordan dagens ... -
Inquiries into Teacher Professional Development: A longitudinal school-based intervention study of Teacher Professional Development (TPD) conducted in the frame of a Cultural Historical Activity Theory perspective (CHAT)
Svendsen, Bodil L. (Doctoral theses at NTNU;2017:81, Doctoral thesis, 2017)I denne avhandlingen er det blitt konstruert og testet ut en kompetanseutviklingsmodell for naturfagslærere ved en ungdomsskole og to videregående skoler. Ph.D.-prosjekt er basert på erfaringer fra både nasjonale (SUN) og ... -
Lærer i utvikling - læringsstrategier, læringsledelse og selvregulert læring i naturfag - En undersøkelse i to klasser i naturfag i videregående skole
Hansen, Tor Magnus (Master thesis, 2016)Problemstillingen i denne oppgaven har vært hvordan læreren kan tilrettelegge undervisningen i naturfag slik at elevene i videregående skole kan utvikle effektive, individuelle læringsstrategier som et ledd i selvregulert ... -
The need for school leadership and assessment capability in disruptive times Experiences from remote teaching in Norway during Covid-19
Sandvik, Lise Vikan; Angvik, Stine Aarønes; Strømme, John Alexander; Svendsen, Bodil Louise; Smith, Kari; Sommervold, Oda Aasmundstad (Peer reviewed; Journal article, 2023)This study explores school leaders’ and teachers’ experiences of leadership in assessment during the Covid-19 lockdowns. A total of 148 school leaders and 582 teachers participated in a survey, and 15 school leaders from ...