Blar i NTNU Open på forfatter "Knutas, Agneta"
-
Estetikk i barne- og ungdomsarbeiderfaget - En kvalitativ studie av lærernes forståelse og erfaring
Stai, Siv (Master thesis, 2017)Bakgrunnen for mitt valg av tema er et ønske om større fokus på estetikk i utdanningen av barne- og ungdomsarbeidere, og en bekymring for at den estetiske tilnærmingen i utdanningen er begrenset i forhold til instrumentell ... -
Kunstdidaktisk praksis i en barnehage utsmykket med kunst
Telnes, Trine (Master thesis, 2012)Masteroppgaven “Kunstdidaktisk praksis i en barnehage utsmykket med kunst” har til hensikt å identifisere hvilken kunstdidaktikk som skapes gjennom førskolelærernes ulike didaktiske strategier for å gi barna erfaringer med ... -
Tilpasset opplæring for lærerkandidater - Et kvalitativt forskningsprosjekt knyttet til et alternativt opplæringsløp
Johansen, Camilla (Master thesis, 2017)Tilpasset opplæring trenger en bred mangefasettert tilnærming og er et sammensatt begrep. Det fremstår som lite beskrevet på yrkesfag innenfor restaurant -og matfag. Jeg vil med denne studien gi en beskrivelse av hvordan ... -
Yrkesfaglærere i ungdomsskolen - En kvalitativ undersøkelse om inkludering av yrkesfaglæreres kunnskaper og erfaringer i ungdomsskolens praksisfellesskap og i skoleutvikling.
Normann, Dan-Anders (Master thesis, 2019)Yrkesfaglærere har det siste tiåret formelt kvalifisert til å undervise på ungdomstrinnet (Endr. i forskrift til opplæringslova, 2008), men ifølge styringsdokumenter er det uklart for hvilke områder yrkesfaglærere kan bidra ...