Browsing NTNU Open by Author "Heide, Anne-Lise"
Now showing items 1-5 of 5
-
Bærekraft-lærekraft:Estetiske læringsprosesser gjennom tverrfaglig arbeid i grunnskolelærerutdanningen
Heide, Anne-Lise (MusPed:Research;, Chapter, 2021)This chapter examines an interdisciplinary research project with the subjects music and physical education. The aim is to investigate and explore aesthetic learning processes focusing on interdisciplinarity in general ... -
Folkehelse og livsmestring i musikalske produksjoner i grunnskolen
Beck, Julie Dahl (Master thesis, 2023)Med problemstillingen «Hvordan kan musikalske produksjoner bidra til å styrke det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring i skolen?» ønsker jeg å undersøke hvilke erfaringer lærere har av å arbeide med musikalske ... -
Musikk og fellesskap En studie av det musiske samspillets påvirkning på elevers opplevelse av fellesskap.
Gunnes, Astrid (Master thesis, 2022)Sammendrag Gjennom problemstillingen «Hvordan påvirker samspill i musikkfaget elevers opplevelse av fellesskap?» søker masteroppgaven «Musikk og fellesskap» å finne ut av hvordan elevene opplever musikkfaget, og rent ... -
Sounding Shakespeare: An Interdisciplinary Educational Design Project in English and Music
Pande-Rolfsen, Marthe Sofie; Heide, Anne-Lise (Journal article; Peer reviewed, 2019)This article outlines Sounding Shakespeare, an interdisciplinary project in Music and English, carried out with student teachers in Norway. The aims of the project are to explore and develop new ways of working with ... -
Tverrfagleg kompetanse i lærarutdanninga - ein studie av korleis grunnskulelærarutdanninga ved NTNU i Trondheim stiller seg til tverrfagleg kompetanse, med fokus på musikk i tverrfagleg samanheng
Knotten, Marlen (Master thesis, 2022)Føremålet med denne studien er å undersøke korleis lærarar som underviser ved grunnskulelærarutdanninga ved NTNU i Trondheim stiller seg til tverrfagleg kompetanse, med fokus på musikk i tverrfagleg samanheng. Studien er ...