Browsing NTNU Open by Author "Bichao, Helena"
Now showing items 1-7 of 7
-
Debatt som metode for å utvikle elevers kritiske tenkning i naturfag
Tønder, Ingrid Bjarker; Eftelad, Malin Evita (Master thesis, 2022)Kritisk tenkning er en sentral kompetanse i samfunnet og arbeidsliv, og derfor et viktig mål i elevenes opplæring. Målet med denne studien er å se på sammenhengen mellom debatt som undervisningsmetode og elevers kritiske ... -
Debatt som metode for å utvikle elevers kritiske tenkning i naturfag
Tønder, Ingrid Bjarke; Efteland, Malin Evita (Master thesis, 2022)Kritisk tenkning er en sentral kompetanse i samfunnet og arbeidsliv, og derfor et viktig mål i elevenes opplæring. Målet med denne studien er å se på sammenhengen mellom debatt som undervisningsmetode og elevers kritiske ... -
Elevaktiv læring gjennom skapende arbeid: produksjon av tegneserier i naturfag
Brovold, Aurora (Master thesis, 2024)Denne studien undersøker hvordan bruk av tegneserier fungerer i naturfagundervisning, som en estetisk og kreativ arbeidsmetode for å oppnå en konseptuell og holistisk forståelse av immunforsvaret. Problemstillingen som ... -
Få tegning tilbake i naturfagundervisning
Brattetaule, Ingvild (Master thesis, 2022)Denne studien presenterer utvikling og testing av en didaktisk ressurs i naturfag, i form av en «tegne med»-video. Det overordnede målet for denne utviklingsrettede masteren var å bidra til å få tegning tilbake som en ... -
Insectography: A Choreographic Crafting of Insects and Us
Østern, Tone Pernille; Martin, Rosemary Kate; Bichao, Helena; Pettersen, Arnhild Staal (Chapter, 2022)Over the last 400 million years insects have evolved in symbiosis with plants and animals acquiring a diversity of shapes, colours, developmental strategies, and behaviours that inspire and shape human and non-human life. ... -
"Når hun hadde opplevd det, trodde jeg på det med en gang" - Seks ungdomsskoleelevers kritiske vurderinger i arbeid med en sosiovitenskapelig kontrovers i naturfagundervisningen
Hage, Jørgen (Master thesis, 2021)Sammendrag Kildekritikk regnes som en viktig kompetanse for å mestre dagliglivet som borger i et informasjonssamfunn, og i et demokratisk perspektiv for å løse utfordringer i samfunnet. Målet med denne masteroppgaven har ... -
Water education, ocean literacy and arts integration. A literature review in an interdisciplinary team
Østern, Tone Pernille; Bichao, Helena; Preston, Carol; Ardelan, Murat van; Kumarswamy, Manola Gayatri; Martin, Rosemary Kate; Buck, Ralph; Gonzalez, Maria Azucena Gutierrez (Journal article; Peer reviewed, 2023)The article is part of the special issue Vol. 12 No. 2 (2023): Aesthetics and Ethics: Arts Education as a Catalyst for Sustainable Development https://journals.oslomet.no/index.php/ar/issue/view/497