Blar i NTNU Open på forfatter "Løhre, Audhild"
-
Tilfredshet med skolearbeidet i et salutogent perspektiv: En kvantitativ undersøkelse av grunnskoleelever fra 1.-10. klasse
Etnan, Randi (Master thesis, 2014)Academic satisfaction among school children in grades 1-10 in a salutogenic perspective Objective: Academic achievements among school children are typically of great concern in politics and research whereas determinants ... -
Tilhørighet i et inkluderende fellesskap for en elev med cochleaimplantat : en kvalitativ studie av læreres arbeid med å skape et godt læringsmiljø for en elev med hørselshemming
Kringen, Therese Gjerme (Master thesis, 2015)I denne kvalitative studien er fokuset rettet mot en spesialpedagog og en kontaktlærers praksis der de tilrettelegger for et godt læringsmiljø for en elev med hørselshemming. Begrepet hørselshemming vil bli brukt om en ... -
The TROLIMO History. Norwegian - Zambian School Collaboration 2007-2020
Løhre, Audhild (Research report, 2020) -
Verdier, engasjement og tilhørighet som drivkrefter i lærerstudenters yrkesvalg og utvilking av læreridentitet
Løhre, Audhild; Moen, Elin; Etnan, Randi; Andersen, Marit; Uthus, Marit (Peer reviewed; Journal article, 2016)Det fins lite norsk forskning om lærerstudenters motivasjon for a ̊ bli lærere. Her presenteres enkvalitativ studie der forma ̊let var a ̊ undersøke lærerstudenters motivasjon for a ̊ bli lærer, og videreundersøke om ... -
Wellbeing among school children in grades 1-10: Promoting and adverse factors
Løhre, Audhild (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:225, Doctoral thesis, 2011)Background and objectives Wellbeing and health among school children are of great concern. Health symptoms may influence absence from school, sleep, and other aspects of daily life and perceived pain in childhood may also ... -
Å ha et barn med utviklingshemming i det norske skolesystemet - En kvalitativ studie av tre mødres opplevelser i møte med en spesialgruppe
Ihler, Oda Margrethe Jacobsen (Master thesis, 2020)Hensikten med denne oppgaven er å belyse foresatte til barn med utviklingshemming sine opplevelser i møte med det norske skolesystemet. Det er hevdet at temaet «barn med utviklingshemming i skolen» er et felt med lite ...