Blar i NTNU Open på forfatter "Moen, Kari Hoås"
-
Kompetanseutvikling i barnehagen: Om hvordan styrer kan inspirere pedagogiske ledere i kompetanseutviklingen
Ishoel, Marit Sofie Meisingset (Master thesis, 2011)Denne undersøkelsen har fokus på styrers rolle i forhold til kompetanseutvikling for de pedagogiske lederne i barnehagen, med utgangspunkt i Deci og Ryan (1985) sin teori om selvbestemmelse, eller Self-determination theory. ... -
Ledelse av barnehagen som læringsarena : en kvalitativ studie om hvordan styrer vektlegger eksterne aktørers forventninger til barnehagen som læringsarena i utadrettet ledelse
Flormælen, Laila Skjei (Master thesis, 2013)Ledere i barnehagene har andre utfordringer nå enn tidligere. Barnehagesektoren har gjennomgått store endringer de siste 10-15 årene, og flere vil være med og bestemme hva en god barnehage er for barn. I denne oppgaven ... -
Ledelse av barnehagen som læringsarena : en kvalitativ studie om hvordan styrer vektlegger eksterne aktørers holdninger til barnehagen som læringsarena i utadrettet ledelse
Flormælen, Laila Skjei (Master thesis, 2013)Ledere i barnehagene har andre utfordringer nå enn tidligere. Barnehagesektoren har gjennomgått store endringer de siste 10-15 årene, og flere vil være med og bestemme hva en god barnehage er for barn. I denne oppgaven ... -
Ledelse og læring i barnehagen
Skjæveland, Yngve; Granrusten, Per Tore; Moen, Kari Hoås; Lillemyr, Ole Fredrik (Journal article; Peer reviewed, 2017)Artikkelen diskuterer det teoretiske grunnlaget for å relatere begrepene ledelse og læring til hverandre i en barnehagesammenheng, og presenterer noen sentrale funn fra forskningsprosjektet Ledelse for læring – utfordringer ... -
Å oppdage seg selv: En kvalitativ studie av hvordan refleksjon man har over seg selv i veiledning i barnehagen kan bidra til subjektskaping hos veisøker
Pehrson, Marianne (Master thesis, 2013)Tema for denne oppgaven er refleksjon i veiledning i barnehagen, og studiens problemstilling er som følger: Hva kjennetegner refleksjon man har over seg selv som voksen i barnehagen gjennom veiledning med tilbakevisning, ...