• KI Sokrates som støtte i skriveundervisning 

      Knutsen, Maren (Master thesis, 2024)
      Kunstig intelligens er en ny teknologi med mange bruksområder, hvor chatboter er utbredt i samfunnet og sakte, men sikkert på tur inn i skolen. Flere lærere uttrykker bekymringer for konsekvensene av chatboter i undervisning ...
    • Norsklærerstudenter og akademisk skriving 

      Witsø Veie, Ola (Master thesis, 2022)
      Skriving er et viktig redskap for læring i lærerutdanningen. Lærerstudenter skriver for å presentere og utvikle fagkunnskap, og for å bli kompetente skrivelærere. Det har blitt gjort flere studier av studenters erfaringer ...
    • Padlet som læremiddel - et digitalt verktøy i studenters læringsprosesser 

      Farstad, Randi; Eggen, Renate W. Banschbach (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Artikkelen tar for seg bruken av det digitale verktøyet Padlet i undervisning for lærerstudenter. Materialet er refleksjonsnotater som er skrevet av studenter som deltok i undervisning der Padlet ble brukt, i henholdsvis ...
    • Responspraksiser i lærerutdanningen Den skriftlige interaksjonen mellom lærerstudenter og deres lærere i seks skriveprosesser 

      Bauer, Karen; Farstad, Randi; Selle Opdal, Thea; Otnes, Hildegunn (Peer reviewed; Journal article, 2023)
      I denne artikkelen presenteres en studie av skriveprosessen knyttet til et utvalg av lærerstudenters arbeid med semesteroppgaver. Studien fokuserer hovedsakelig på lærerresponsen, men trekker også inn studentenes tekstrevisjoner ...