Browsing NTNU Open by Author "Hanssen, Grete"
Now showing items 1-5 of 5
-
Lærekandidaters opplæring og framtidsutsikter : en Q-metodologisk studie om hva veiledere vektlegger i opplæringen av lærekandidater slik at de skal oppleve mestring og bli en ressurs i arbeidsmarkedet
Hanssen, Grete (Master thesis, 2016)Formålet med denne masterstudien har vært å få et innblikk i hva veiledere vektlegger i opplæringen av lærekandidater for at de skal oppleve mestring og ha mulighet for en jobb etter endt opplæring. Lærekandidater følger ... -
Meningsfulle sammenhenger -en intervjustudie av ulike aktørers perspektiv på koherens i fag- og yrkesopplæring
Hanssen, Grete (Doctoral theses at NTNU;2024:56, Doctoral thesis, 2024)Meningsfulle sammenhenger i fag- og yrkesopplæring Hvorfor bringe emosjonelle dimensjoner som opplevelse av meningsfullhet og stresshåndtering inn i diskusjonen om helhet og sammenheng i fag- og yrkesopplæring? På ... -
Opplevelse av sammenheng i fag- og yrkesopplæring – et longitudinelt perspektiv.
Hanssen, Grete (Peer reviewed; Journal article, 2023)This longitudinal study explores the resources vocational students need to balance stress and develop vocational competence in school- and work-based learning. As a theoretical framework, the concepts of sense of coherence ... -
Sense of Coherence Among Apprentices in Vocational Education and Training in Norway: Exploring General Resistance Resources in Work-Based Learning
Hanssen, Grete; Utvær, Britt Karin Støen (Peer reviewed; Journal article, 2022)Purpose: In the face of constant and rapid development achieving a work–life balance requires highly qualified and motivated professionals who can deal with stress and the demands of the future. In response, by facilitating ... -
Tolkningsfellesskap som kilde til koherens i fag- og yrkesopplæring: Perspektiver fra fylkeskommune og opplæringskontor
Hanssen, Grete (Peer reviewed; Journal article, 2022)Formålet med denne studien er å undersøke hva fylkeskommune og opplæringskontor anser som barrierer for å skape koherens i fag- og yrkesopplæring, og hvordan de tilrettelegger for et tolkningsfellesskap som kan fremme et ...