Now showing items 21-24 of 24

    • Trafikksikkerhetseffekten i opphøyd gangfelt 

      Muller, Mentor (Master thesis, 2020)
      Norge er det mest trafikksikre landet i Europa, og risikoen for å bli drept i trafikken er kraftig redusert for alle trafikkgrupper. I løpet av perioden 2004-2018 har antall drepte fotgjengere gått ned fra 22 fotgjengere ...
    • Trialing a Road Lane to Bicycle Path Redesign—Changes in Travel Behavior with a Focus on Users’ Route and Mode Choice 

      Vasilev, Miroslav Veselinov; Pritchard, Ray; Jonsson, Thomas (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Redistribution of space from private motorized vehicles to sustainable modes of transport is gaining popularity as an approach to alleviate transport problems in many cities around the world. This article investigates the ...
    • Trygghetsfølelse ved sykling mot kjøreretningen i enveisregulerte gater 

      Støvne, Ingvild Aline (Master thesis, 2019)
      Flere store norske byer har gjennom bymiljøavtaler og byvekstavtaler forpliktet seg til å oppnå nullvekstmålet, som sier at all vekst i persontransporten i storbyområdene skal tas med kollektivtransport, sykkel og gange. ...
    • Årsaker og virkninger ved russykling 

      Floer, Vilde Kristiansen (Master thesis, 2019)
      Årsaker og virkninger ved russykling er et aktuelt tema for trafikksikkerhet. Årsaker som manglende regler og positive holdninger blir analysert ved en spørreundersøkelse. Spørreundersøkelsen hadde 163 svar. Den relaterer ...