• Quasi-Social Software as the ‘Social’ in Socio-Technical Design 

      Nowostawski, Mariusz; Frantz, Christopher (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      In traditional socio-technical system design, we typically discuss three core layers: the social, the technical, and the socio-technical layer. The social layer represents human aspects, the technology represents the ...
    • Rammeverk for å lage ARPG-lignende spill 

      Røed, Ole-Gustav, Vold Aunebakk, Eivind og Budsted, Einar (Bachelor thesis, 2019)
      Spillet som ble laget for denne oppgaven er innenfor sjangerne Action Role-Playing Game (ARPG) og Twin Stick Shooter ved bruk av spill motoren UnityGameEngine.Spillet inneholder tilfeldig utstyr som spilleren kan finne,ogfiender ...
    • Skape et sosialt rom i VR 

      Stifjeld, Mathias; Trehjørningen, Henrik; Dybing, Herman Tandberg (Bachelor thesis, 2019)
      VR teknologi og hardware har blitt en moden teknologi, dette betyr at fokus har bevegd seg over til utvikling av VR applikasjoner. Dette er viktig i vårt tilfelle fordi i oppgaven utforsker vi utvikling av en VR applikasjon ...
    • Social Preferences in Decision Making Under Cybersecurity Risks and Uncertainties 

      Kianpour, Mazaher; Øverby, Harald; Kowalski, Stewart James; Frantz, Christopher (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      The most costly cybersecurity incidents for organizations result from the failures of their third parties. This means that organizations should not only invest in their own protection and cybersecurity measures, but also ...
    • Using Masking and Location for Preposition SuperSense Detection 

      Kongsness, Christoffer Berg (Master thesis, 2020)
      Oppgaven fokuserer på hvordan bruk av plassering og maskering hjelper med å forbedre funnet av preposisjoner supersans. Oppgaven bygger en modell ved bruk av Keras og TensorFlow for å oppdage supersanser og bruker en ...
    • Vessel destination forecasting based on historical AIS data 

      Omholt-Jensen, Morten (Master thesis, 2021)
      Skipsfartsnæringen er et omfattende og kompleks handelssystem som generer store inntekter, involverer mange selskaper og virksomheter, og det er generelt akseptert at den er ansvarlig for 90% av all verdens handel (Tsaini ...