Utvikling av studentkalender
Description
Full text not available
Abstract
Denne oppgaven handler om utviklingen av en web-applikasjon for studenter, som har som hensikt å redusere stress knyttet til organisering og tidsplanlegging. Gjennom å samle all informasjon, og holde funksjonalitet enkelt, adresseres problemet som eksisterende løsninger har med for mange funksjoner som stjeler fokus, er lite bærbare, og har høy fragmentering.
Web-applikasjonen er utformet med inspirasjon fra andre organiseringsverktøy, hvor det er lagt vekt på brukervennlighet, tilgjengelighet og at det tilbys funksjoner som direkte møter studenters behov for struktur og oversikt.
Gjennom smidig utviklingsmetodikk har løsningen hatt stort fokus på å formes etter dialog med brukere, som sikrer at produktet utvikles i tråd med reele brukerbehov.
Resultatet er en web-applikasjon som gir studenten muligheten til å samle all informasjon på et sted, med organiseringsverktøy som spisses mot hvordan skolesystemer på spesielt universitet foregår. Løsningen viser hvordan teknologiutvikling, med brukeren i fokus, kan skape verktøy som både er funksjonelle, og som bidrar til bedre psykisk velvære blant studenter. Arbeidet understreker viktigheten av å utvikle digitale løsninger som både er enkle å bruke og som adresserer utfordringer i brukernes hverdag. This thesis focuses on the development of a web-application for students, aimed at reducing stress related to organization and time management. By grouping all information and keeping functionality simple, it addresses the issues existing solutions today face, such as excessive features that distract users, poor portability, and high fragmentation.
The web-application is designed with inspiration from other organizational tools, emphasizing usability, accessibility, and features that directly meet students needs for structure and overview.
Through agile development, the solution has been shaped by user feedback, ensuring the product aligns with real user requirements.
The result is a web application that provides students with the ability to gather all their information in one place, featuring organizational tools specifically tailored to university systems. The solution demonstrates how technology development, with a user-centered approach, can create tools that are functional and contribute to better mental well-being among students. The work underscores the importance of developing digital solutions that are easy to use while addressing real-world challenges in users daily lives.