• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skrekkblanda fryd - Fanopplevinga på grøssarfestivalen Ramaskrik

Hovland, Nathaniel Gjerde
Master thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3204635
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1175]
Description
Full text not available
Abstract
Ramaskrik har gått av stabelen på Oppdal kvar oktober sidan 2011. I åra etter oppstarten har festivalen sett betydeleg vekst i popularitet blant både norske og internasjonale grøssarfans. Dette prosjektet ser nærare på årsakene til kva som har gjort Ramaskrik til ein prominent grøssarfestival, i kontekst av kva som appellerer ved grøssarsjangeren i seg sjølv, og kva administrasjonen i festivalen gjer for å skape fankulturen som blir dyrka på Oppdal kvar haust. For å finne ut av dette tek eg utgangspunkt i mine eigne observasjonar som deltakar på festivalen sidan 2020, og intervju eg har gjennomført med folk som har innsikt i festivalen si kjerne. Dette koplar eg saman med etablert forsking på grøssarsjangeren og kva som appellerer ved den, samt forsking på fankultur retta inn mot grøssarfilmen.
 
Ramaskrik has every october since 2011 taken place in Oppdal. In all the years after it’s start, the festival has seen a considerable growth among Norwegian and internatinonal horror fans. This project aims to find the reasons for what has made Ramaskrik a prominent horror festival in the context of the appeal of horror genre in and of itself, as well as what is done to create the fan culture that is grown in Oppdal every october. To find these reasons I utilize my own observations as a participant during Ramaskrik since 2020, and interviews I have carried out with people whose insights into the festival’s core are important to view its growth throughout the years. I combine these insights and observations with established research on the appeal of horror, and research on fan communities within the horror film.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit