• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for kunst- og medievitenskap
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvalen - Menneskers reaksjoner i møte med en immersive opplevelse

Skauge, Nora
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:308539690:171132565.pdf (8.960Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3203811
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for kunst- og medievitenskap [1177]
Abstract
Denne bacheloroppgaven er en praktisk-teoretisk oppgave i samarbeid med Ablemagic, som har utviklet den immersive opplevelsen Hvalen. Immersive opplevelser er et nytt konsept i Norge og betegnes som en moderne form for kunst, som vektlegger deltakelse og interaktivitet. Formålet med studien er å undersøke hvordan observasjon av publikum kan fortelle om menneskers reaksjoner i møte med en immersive opplevelse. For å finne ut av dette, har det blitt gjennomført observasjon av publikum under den immersive opplevelsen Hvalen i Steinkaret, som ligger på Steinkjer. Rommet betegnes som et omsluttende opplevelsesrom, hvor millioner av pixler vil respondere på publikums bevegelser. Det har også blitt gjennomført et intervju med Ablemagic for å undersøke om deres forventninger om publikums oppførsel, stemmer overens med funnene i denne studien. Bearbeiding av personopplysninger har blitt godkjent av SIKT. Funnene av denne studien blir videre diskutert ut ifra ulike teorier som Technology Acceptance Model, Flow-theory og en utvidet versjon av Stuart Halls encoding/decoding modell.
 
This bachelor thesis is a practical-theoretical thesis in collaboration with Ablemagic, which has developed the immersive experience Hvalen. Immersive art exhibitions are a new concept in Norway and are described as a modern form of art, which emphasizes participation and interactivity. The purpose of this study is to investigate how observation of the audience can tell about people´s reactions when faced with an immersive experience. In order to find out, observation of the audience has been carried out during the immersive experience Hvalen, in Steinkaret, located in Steinkjer. The room is described as an immersive experience space, where millions of pixels will respond to the audience´s movements. An interview has also been conducted with Ablemagic to investigate whether their expectations of audience behavior are consistent with the findings in this study. Processing of personal data has been approved by SIKT. The findings of this study are further discussed based on various theories such as Technology Acceptance Model, Flow-Theory and an extended version of Stuart Hall´s encoding/decoding model.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit