Fysisk markedsføring i en digital verden: Hvordan Kosmorama kan skape synlighet blant unge gjennom fysisk markedsføring
Description
Full text not available
Abstract
Denne oppgaven har bakgrunn i en praksisperiode gjennomført hos Kosmorama filmfestival, og undersøker hvordan fysisk markedsføring i bybildet kan bidra til å øke synligheten til Kosmorama blant unge. Oppgaven tar utgangspunkt i observasjoner av Kosmoramas nåværende markedsføringsstrategier, samt en kvantitativ spørreundersøkelse om digital detox blant Generasjon Z. Metodene, i kombinasjon med relevant teori om Generasjon Z, digital detox og markedsføringsformene geriljamarkedsføring og opplevelsesbasert markedsføring, belyser hvordan nye markedsføringstiltak kan møte målgruppens verdier og medievaner. This thesis has its background in an internship completed at Kosmorama film festival, and seeks to delve into how physical marketing in public spaces can help increase Kosmoramas visibility amongst youth. The thesis is based on observations of Kosmoramas current marketing strategies, as well as a quantitative survey about digital detox amongst Generation Z. The methods, combined with relevant theoretical framework on Generation Z, digital detox and the marketing types guerilla marketing and experiential marketing, highlights how new marketing strategies can meet the targeted audiences values and media habits.