• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PreViS - Opplæringsressurs til bruk av video prehospitalt

Medin, Manú Ludeña; Diesen, Maren; Hoang, Michelle Thao My
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:301503736:354882071.pdf (15.85Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3202515
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [1251]
Abstract
I denne bacheloroppgaven utforsker vi hvordan en opplæringsressurs kan tilpasses ambulansepersonell, slik at de mestrer bruk av video prehospitalt. Oppgaven er i samarbeid med prosjektet PreViS, og er en avsluttende bacheloroppgave i interaksjonsdesign ved Institutt for Design, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet i Gjøvik. Oppgaven er gitt på bakgrunn av et behov for bedre opplæring i videoløsningen til Norsk Helsenett som benyttes i prehospitale tjenester. Ambulansepersonell er ofte i tidskrevende og krevende situasjoner der bruk av teknologi må være intuitive, enkle og raske. Derfor fokuserer denne oppgaven på å utvikle en opplæringsressurs som er brukervennlig. Gjennom prosjektet er det brukt designmetoder for å utvikle et løsningsforslag som skal svare på behov og utfordringer målgruppen har, og hvordan gruppen kom frem til løsningen «Opplæringsressurs».
 
This bachelor thesis explores how a learning resource can be adapted to paramedics so that they master the use of prehospital video communication. The project is in collaboration with PreViS, and is a finishing bachelor in interaction design at the Department of Design, Norwegian University of Science and Technology in Gjøvik. It is given based on a need for better training in the video solution of Norsk Helsenett, which is used in pre-hospital services. Ambulance personnel are often in time-consuming and demanding situations where the use of technology must be intuitive, simple and fast. Therefore, this thesis is focused on developing a training resource that is user-friendly. Throughout the project, design methods have been used to develop a solution that will respond to the needs and challenges of the target group, and how the group arrived at the solution «learning resource».
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit