• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mjøspromenaden - En blågrønn byoase

Skråmestø, Charlotte; Undseth, Hedda Saasen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:301503736:354882065.pdf (21.56Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3202509
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [1251]
Abstract
Med utgangspunkt i problemstillingen definert av Gjøvik kommune undersøker vi hvilke barrierer som hindrer studenttilflyttere å få informasjon om Mjøspromenaden. Ved bruk av designsløyfen som prosessmodell, lar det oss fokusere mer på brukerne av tjenesten, men også effekten av løsningen og hvordan den blir implementert. Funnene våre peker på at det er en manglende kunnskap og kommunikasjon rundt informasjon tilknyttet Mjøspromenaden, som bidrar til at det er forvirring og at området ikke blir brukt til sitt fulle potensial. Gjennom ulike metoder for idegenerering, samt prototyping og testing presenterer vi en rekke anbefalinger og tiltak. Dette presenteres som en helhetlig kommunikasjonsstrategi som kommer til å minske forvirring, øke kunnskapen om området, og fremme Mjøspromenaden som et mer attraktivt område.
 
Based on the problem defined by Gjøvik Municipality, we investigate the barriers that prevent student newcomers from accessing information about the Mjøspromenaden. By using the design loop as a process model, we are able to focus more on the users of the service, as well as the effect of the solution and how it is implemented. Our findings indicate a lack of knowledge and communication related to information about the Mjøspromenaden, which contributes to confusion and the area not being used to its full potential. Through various methods of idea generation, as well as prototyping and testing, we present a range of recommendations and actions. These are presented as a comprehensive communication strategy aimed at reducing confusion, increasing awareness of the area, and promoting the Mjøspromenaden as a more attractive location.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit