Ei styrking av arbeidslivsfaget gjennom samarbeid mellom ungdomsskule og vidaregåande skule
Chapter
Published version

View/ Open
Date
2025Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for lærerutdanning [4095]
- Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [41954]
Abstract
Kapittelet rettar merksemda mot arbeidslivsfaget i ungdomsskulen,eit fag som fram til no har vorte via lite merksemd i forskingslitteraturen. Føremålet med denne studien er å få kunnskap om kva betydning eit samarbeid mellom ung-domsskule og vidaregåande skule kan ha for opplæringa i arbeidslivsfaget. Vi tek utgangspunkt i erfaringar frå Voss herad, som over tid har utvikla og gjennomført undervisninga i arbeidslivsfaget som eit samarbeid mellom desse to skuleslaga. Gjennom ein eksplorativ, kvalitativ casestudie undersøkjer vi kva som kjenneteiknar innhald og organisering av faget, og kva styrkar og utfordringar som er knytte til samarbeid om opplæringa i faget. Datamaterialet byggjer på fokusgruppeintervju med skuleleiarar og lærarar frå ungdomsskule og vidaregåande skule. Resultata tyder på at eit tett samarbeid om innhald og organisering av arbeidslivsfaget kan styrka opplæringa. Avslutningsvis peikar vi fram mot korleis ei styrkt opplæring i faget kan gjera eleven fagleg sterkare og dermed også få implikasjonar for lokalsamfunnet og den regionale konkurransekrafta. The article directs attention to the subject of «work-life skills» in secondary schools, a subject that has until now received little attention in the research literature. The purpose of this study is to gain knowledge about the significance of cooperation between secondary schools and upper secondary schools for training in the subject of «work-life skills». We draw on experiences from Voss municipality, which over time has developed and carried out teaching in the «work-life skills» subject as a collaboration between these two school types. Through an exploratory qualitative case study, we investigate what characterizes the content and organization of the subject, and what strengths and challenges are associated with collaboration in training in the subject. The data material is based on focus group interviews with school principals and teachers from secondary schools and upper secondary schools. The results indicate that close collaboration on the content and organization of the subject of «work-life skills» can strengthen training. In conclusion, we point out how strengthened training in the subject can strengthen the student and thus also have implications for the local community and regional competitiveness.