• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vold i nære relasjoner

Holter, Nelly Margrethe
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3200957
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1633]
Description
Full text not available
Abstract
Temaet for denne oppgaven er vold i nære relasjoner, med fokus på den fysiske volden rettet mot barn, utøvd av omsorgspersoner. Omfangsstudier rapporterer om store mørketall som tyder på at mange barn lider i stilhet uten at volden oppdages. dette blir sett i sammenheng med rapportering fra barnefaglige miljøer om sentrale kunnskapsmangler til å forebygge. Oppgavens formål er å belyse hvordan økt kunnskap omsatt i praksis i møte med voldsutsatte barn kan være av verdi. Problemstillingen for besvarelsen er; Hvordan kan økt kunnskap hos profesjonelle bidra til å oppdage og styrke vernet om barn utsatt for vold? Besvarelsen er basert på en form for litteraturstudium og viser til teori for observasjon og samtale i møte med voldsutsatte barn.
 
The topic of this thesis is violence in close relationships, with a focus on physical violence directed at children by their caregivers. Scoping studies report large underreporting rates, suggesting that many children suffer in silence without the violence being detected. This is seen in the context of reports from child welfare professionals indicating significant knowledge gaps that are necessary for prevention. The purpose of the thesis is to explore how increased knowledge, when translated into practice, can be valuable in the management of children exposed to violence. The research question addressed is: How can increased knowledge among professionals contribute to identifying and strengthening the protection of children exposed to violence? The thesis is based on a form of literature review and refers to theory related to observation and communication in working with children exposed to violence.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit