• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barnesamtalen som arena for barns medvirkning i barneverntjenesten

Barmen, Ingri
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:300975747:130049609.pdf (6.644Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3200955
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1622]
Abstract
I denne bacheloroppgaven utforskes temaet barnesamtalen som arena for barns medvirkning i barneverntjenesten. Oppgaven benytter litteraturstudie som metode, og det teoretiske rammeverket består av en kombinasjon av fag- og forskningslitteratur. Det legges frem faglitteratur som omhandler samtalemetoder, verktøy og hjelpemidler for barnesamtaler, med vekt på samtalemetoden DCM. I tillegg presenteres relevant forskningslitteratur, der begreper som relasjon, tillit og kommunikasjon er fremtredende. Oppgavens diskusjon drøfter barns medvirkning i praksis, og problematiserer bruk av samtalemetoder i barneverntjenesten. I tillegg drøftes noen etiske dilemmaer knyttet til barns medvirkning og barnesamtaler i barneverntjenesten.
 
This bachelor thesis explores the theme of conversations with children as a platform for children’s participation in child welfare services. The thesis uses the method of literature study, and the theoretical framework is based on a combination of professional and research literature. It presents literature on conversational methods and tools for conversations with children, with emphasis on the method DCM. In addition, relevant research is presented, where key concepts such as relationship, trust and communication are highlighted. The thesis’ discussion addresses how children’s participation is practiced, and critically examines the use of conversational methods in child welfare services. In addition, it explores ethical dilemmas related to children’s participation and conversations with children in child welfare services.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit