• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosialt arbeid
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skadelig seksuell atferd blant barn og unge

Norheim, Sigrid
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/3200929
Date
2025
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for sosialt arbeid [1622]
Description
Full text not available
Abstract
I denne oppgaven er temaet barn og unge med skadelig seksuell atferd. Denne oppgaven vil forsøke å undersøke på hvilken måte en traumebevisst tilnærming og tilknytningsteorien kan være relevante for å forstå utviklingen av skadelig seksuell atferd. Oppgaven starter med å definere hva skadelig seksuell atferd er, samt se på hva som er sunn seksuell atferd. Videre i oppgaven gis det en del bakgrunnsinformasjon rundt mulige årsakssammenhenger, og omfanget av dette problemet. Oppgaven forsøker også å se på noen mulige tiltak og intervensjoner som kan informeres om i lys av en traumebevisst tilnærming og tilknytningsteorien. Helt til slutt diskuterer denne oppgaven rundt hvordan barnevernet har et økt behov for kunnskap og bedre samarbeid innenfor dette fagområdet. En etisk refleksjon gjøres også omkring stigma tilknyttet skadelig seksuell atferd blant barn og unge.
 
This thesis explores the topic of children and adolescents who exhibit harmful sexual behaviour (HSB). The purpose of the thesis is to examine how a trauma-informed approach and attachment theory can be relevant for understanding the development of such behaviour. The thesis begins by defining harmful sexual behaviour and outlining what constitutes healthy sexual development. Furthermore, background information is provided on possible causal factors and the scope of the issue. The thesis also explores potential interventions and support measures, informed by trauma theory and attachment perspectives. Finally, the discussion highlights the growing need for increased knowledge and improved interprofessional collaboration within child welfare services in this field. An ethical reflection is also offered regarding the stigma often associated with harmful sexual behaviour among children and young people.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit